מאות מיליונים לצרכי דת

גפני נזף בסתיו שפיר: "רק רוצה להצטלם"

ההעברות שסוכמו בהסכמים הקואליציוניים עם הסיעות החרדיות, אושרו היום בוועדת הכספים תוך עימות חריף בין חבריה בראשות היו"ר גפני לבין ח"כ סתיו שפיר (פוליטי, בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סתיו שפיר ומשה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ועדת הכספים אישרה היום (ראשון) העברות בסך כשלוש מאות מיליון ש"ח ליהדות התורה וש"ס ולצרכי דת, בהתאם להסכמים הקואליציוניים, ויו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) תקף את ח"כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) שמחתה על כך.

שפיר ניסתה להקשות על גפני: "למה דנים היום ב-66 פניות תקציביות בלי שיש בפנינו חומר בכתב", שאלה. "היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון צריך להופיע בפני הוועדה כדי להשמיע את עמדתו על מה שקורה פה. איך אפשר לאשר את ההעברות התקציבות בלי שיש מידע? לא היה קונצנזוס בוועדה לשינוי הנוהל", טענה.

גפני, קרא את שפיר לסדר פעמיים לסדר, והטיח בה: "כשאת נמצאת בוועדה, אין קונצנזוס. את רק מנסה להצטלם". גם ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) קרא לעברה: "את ילדה קטנה חצופה ושקרנית".

כאמור, וועדת הכספים אישרה להעביר לרשת 'מעיין החינוך התורני' 104.3 מיליון שקל, כך שסך תקציבה יעמוד השנה על כ-700 מיליון שקל. ל'חינוך העצמאי' יועברו 22 מיליון שקל, מה שיעמיד את תקציבו על 1.257 מיליארד שקל.

כמו כן, אושרו 9.5 מיליון שקל למוסדות תורניים, 8 מיליון לתקצוב שעות לימוד במוסד מוכרים שאינם רשמיים ובמוסדות הפטור, 49.6 מיליון שקל למשרד הדתות, 11.5 מיליון שקל למימון חוסרי שכר לדיינים שמונו בשנה האחרונה ו-18.8 מיליון שקל להתאמת הביצוע התקציבי של בתי הדין הרבניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר