לאחר שנתיים

דגו כרישים ללא אישור וישלמו אלפי שקלים

בית המשפט פסק לאחר דיונים שארכו שנתיים כי הדייגים שנתפסו מול חופי יפו כשבסירתם 7 כרישים ייקנסו באלפי שקלים ויתחייבו כי לא ישובו וידוגו כרישים (חדשות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

כרישים נחשבים לחיה מפחידה עבור אלו השוחים בים, אך גם כחיה מוגנת שיש איסור לדוג אותה ויש להשיב אותה למים במקרה ודגים אותה בטעות. בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע לאחרונה שני דייגים בפגיעה בערכי טבע מוגנים, סחר בכרישים מסוג סניפירתן וקנס כל אחד מהם באלפי שקלים.

על פי כתב האישום, עסקו הדייגים לפני כשנתיים בשעת לילה מאוחרת, בדיג בעזרת סירה במרחק של כשלושה קילומטר מערבית לנמל יפו. אנשי השיטור הימי שהיו בסיור שגרתי באזור הגיעו אל הדייגים והבחינו בכרישים שהיו בסירתם וחלקם היו מכוסים בברזנט. השניים עוכבו לחקירה בנקודת השיטור הימי במרינה בתל-אביב.

פקח רשות הטבע והגנים שהוזעק למקום על ידי השיטור הימי, מצא בסירה שבעה כרישים מסוג סנפירתן כשהם ללא רוח חיים. "בכל אחד מהכרישים היה קרס תקוע בפה עם שאריות של חוט ממערך השארקים", הוא סיפר בעדותו בבית המשפט. שישה כרישים היו מסוג סנפירתן ונקבה נוספת עם עוברים מסוג קצר-גף.

הכרישים המתים. צילום: רשות הטבע והגנים

לטענת הנאשמים, הם דגו דגי אנטיאס ותפסו באותו היום למעלה ממאה כרישים ששוחררו בחזרה לים. אחד הנאשמים הסביר כי "לא השתמש בחוטים שנועדו לדיג כרישים וכי הבחין בכרישים המתים, חשב לזרוק אותם". עוד ציינו הנאשמים כי הכרישים הועלו לסירה כשהם מתים.

בכתב האישום נכתב כי אחד הנאשמים, "דג ופגע בערכי טבע מוגנים, החזיק בהם ועמד להציעם לרכישה" וללא היתר לפעילות זו. לטענת הנאשם, הוא הרים את יחד עם עמיתו לדיג את הכרישים לסירה "כדי לחלק אותם" והכחיש כי הם היו מיועדים למכירה למאכל בישראל או למשלוח לעזה.

בתום דיונים שנמשכו כשנתיים, גזרה השופטת תרצה שחם קינן את עונשם של השניים. "לא שוכנעתי כי מטרת הדיג היתה כלכלית והאמנתי לנאשמים כי הכרישים נתפסו בחכה מבלי שהתכוונו לכך מלכתחילה", כתבה השופטת בהחלטתה. "עם זאת, אינני יכולה להתעלם מהעובדה שהנאשמים נמנעו מלגזור את החוט ולשחרר את הכרישים חזרה למים".

השופטת ציינה בהחלטתה כי התחשבה במצבם הכלכלי של הנאשמים. על אחד מהם נגזר קנס בסך 3,500 שקלים. ואילו על הנאשם השני נגזר קנס של 4,000 שקל. שני הנאשמים חתמו כל אחד על כתב התחייבות בסך 10,000 שקל בו הצהירו כי יימנעו מביצוע עבירה דומה בשנתיים הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר