החרפה ביחסים

השגריר האמריקני דן שפירו זומן לשיחה אצל ראש הממשלה

שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו זומן לשיחה אצל ראש הממשלה נתניהו. השיחה תיערך במהלך השבוע. היום זומנו כל השגרירים שמדינותיהן הצביעו באו"ם נגד ישראל (חדשות, בארץ)

דן שפירו (צילום: Miriam Alster)

ראש הממשלה זימן את שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו לשיחת נזיפה בעקבות ההחלטה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה שלא להטיל ווטו על ההצעה נגד ההתנחלויות אתמול במועצת הביטחון של האו"ם.

מדובר בהחלטה יוצאת דופן ובהחרפה של היחסים בין ישראל לארצות הברית. הנזיפה של השגריר האמריקאי היא הנזיפה המשמעותית ביותר מבין כל שגרירי המדינות שתמכו בהצעה והוזמנו לשיחה דומה, שכן במקרה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא זה שיקיים באופן אישי את השיחה עם שפירו ולא נציגי משרד החוץ או מי מטעמם.

ההצבעה נגד ישראל

לשכת ראש הממשלה כבר הוציאה את הזימון לשיחה והיא תתקיים במהלך השבוע הקרוב. גורמים מדיניים טענו כי שפירו לא זומן רשמית לשיחת נזיפה, אלא לשיחה עם ראש הממשלה - אך עצם השיחה לאחר אי-הטלת וטו מצביעה מה ייאמר בה.

היום ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ותקף את ההחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות ואת נשיא ארצות הברית ברק אובמה שבחר שלא להטיל ווטו על ההצעה.

בפתח ישיבת הממשלה אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שותף לרגשות הכעס והתסכול של חברי הממשלה מול ההחלטה הלא מאוזנת והעוינת ביותר למדינת ישראל, שהתקבלה באופן בלתי ראוי על ידי מועצת הביטחון, אין לי שום ספק שממשל אובמה יזם אותה ועמד מאחוריה ותיאם את הניסוחים ודאג להעבירם בניגוד מפורשת למדיניות האמריקנית המסורתית שהתחייבה לא לנסות לכפות תנאים של הסדר קבע במועצת הביטחון. זו הייתה התחייבות מפורשת של הנשיא אובמה להימנע מצעדים כאלה. נעשה כל מה שצריך כדי שישראל לא תצא ניזוקה מההחלטה המבישה הזו".

ראש הממשלה נגד ממשל אובמה (צילום: אורי דוידוביץ')

ראש הממשלה פנה לשרים ואמר: "אני מבקש מהשרים לנהוג באחריות בהתאם להנחיות שיינתנו היום בישיבת הקבינט אחרי ישיבת הממשלה. ביקשתי ממשרד החוץ להכין תכנית פעולה מול האו"ם וארגונים בינלאומיים אחרים שתוצג בקבינט ועד אז נבחן צעדים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר