הטור השבועי

המניע המוצדק של אובמה: "הדת הגברית" של המתנחלים, המעדיפה קראוון על חיי אדם

לפי דב הלברטל, היה זה ענין של זמן עד שאובמה יבין מה האידאה הפושה בישראל, "דת גברית", לא יהודית בעליל, המחייבת כיבוש בכל מחיר. והוא הבין בסוף, אובמה, ונמנע באו"ם (טור דעה)

עו"ד דב הלברטל | כיכר השבת |
מתנחלים. אילוסטרציה (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ההחלטה במועצת הביטחון של האו"ם: בצדק קנו לעצמם המתנחלים את ההחלטה המצהירה על אי חוקיותן של ההתנחלויות. הם חושבים שאפשר לרמות את כל העולם כל הזמן. במשך עשרות שנים הם הקימו את מפעל ההתנחלויות תוך הולכת שולל, כחש ורמייה וגזילת קרקעות.

הם עדיין חושבים שהאמריקנים הם מטומטמים שלא מבינים כלום. כך חשבה ממשלת המתנחלים כשהיא חוקקה את חוק ההסדרה המספח את השטחים. היא חשבה שהיא מרמה את בית המשפט העליון ואת האומה האמריקנית.

עד שלאובמה נמאס, כמו שלכולנו נמאס מהם. עד שלכל העולם ימאס מהם, ואז תפרוץ מלחמה. וזה מה שבעצם המתנחלים רוצים. זאת תהיה מלחמת גוג ומגוג. מתנחלים נגד האיסלם הרדיקלי.

פילוסוף צרפתי, אנטישמי, הגדיר את הדת היהודית כ"דת נשית". הביקורת שלו התמקדה בהיותה של היהדות דת כנועה, לא שוחרת מלחמות וכיבושים ולא אימפריאליסטית. ה"דת הנשית" מאופיינת במתינות, סובלנות, רדיפת השלום, יושרה, האדרת העיסוק האינטלקטואלי ובראש ובראשונה – אהבת האדם. כל אדם.

כל מה שעושה את היהדות ל"דת נשית", נותץ על ידי האידיאולוגיה של המתנחלים. הם הפכו את היהדות ל"דת גברית". לדעתם הדת היהודית מחייבת כיבוש. הם מאדירים את המלחמה הנמשכת לאין קץ ואת קרבנות האדם. זה מה שמכונן אצלם את ה"דת הגברית", וזה גם מה שמגדיר אצלם את המוסר היהודי. במוסר זה, הקרוואן תופס את מקומו של האדם.

דם יהודי הנשפך על הכיבוש, מביא את המתנחלים לסוג של ריגוש: הנה עוד יהודי שנפל להגנת ארץ ישראל השלמה. כמה טוב. כמה נשגבת קדושתה של האדמה, שאדם נפל למענה. במוסר היהודי שלהם, קדושת הארץ תופסת את מקומה של החמלה ואת מקום האדם.

במרחב המושגים שלהם, המשתרע בין קבר יוסף בשכם לקבר גולדשטיין; בין הקרוואנים של עמונה לג'באל מוכבר, האדם אינו אלא אמצעי לכיבוש האדמה. לכן גם מוצדק לשפוך את דמם של אלפי יהודים וערבים, לתפיסת מערת המכפלה. מוצדק להבעיר לשם כך את המזרח התיכון כולו. הדת היא קרדום לחפור בו.

ה"דת הגברית" ממסדת את הכיבוש, במסגרתו חיים הערבים במחנה מעצר גדול, עם תורים משפילים בכל מקום. חייהם של הערבים תלויים בשרירות לבם של חיילים, בחלקם כהניסטים. חזונם של המתנחלים יביא למדינת אפרטהייד, עם סיפוח השטחים ושלילת זכויות לאזרחים ערבים. כך תיהפך המדינה לבלפסט של המזרח התיכון.

שטיפת המוח הקולקטיבית של המתנחלים, הביאה את היהדות לידי קנאות, חוסר סובלנות וזלזול בערך חיי האדם. הם הפכו לטריגר השנאה הגדול ביותר של מדינת ישראל. כי "הדת הגברית" אינה מתחשבת כלל במשפט הבינלאומי או ביחסן של האומות כלפינו.

דווקא המגזר הדתי והחרדי צריך לצאת בחריפות כנגד מי שגונב לו את הזהות היהודית. אין כמעט יום שעובר בלי גינוי בינלאומי כלפי המתנחלים. הם חלון הראווה היהודי בעולם. לגויים נדמה שהם המייצג האולטימטיבי של הדת היהודית, ומסקנתם המתבקשת היא: הדת היהודית אינה אלא השתקפות של האסלאם הרדיקלי, שהיא דת טוטלית ולא מתפשרת. מבחינתן של האומות, זוהי היהדות ואלו ערכיה.

וכך, בטרגדיה זו של גניבת הזהות היהודית, עוברת היהדות טרנספורמציה מ"דת נשית" ל"דת גברית", ברוח חזונם המשיחי של המתנחלים. אתמול, גם אובמה הבין את זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר