"כצלצול בפעמוני הכנסייה"

הגר"י רוזן: "היינו צריכים לצאת בחרב וחנית נגד האקדמיה"

דברים חריפים במיוחד - נגד לימודי האקדמיה, נשמעים מפיו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת 'אור ישראל' • "הארס נכנס והוא הורס את הבתים! היינו צריכים לצאת בחרב וחנית נגד זה", אמר (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי יגאל רוזן (צילום: יעקב כהן - פלאש 90)

במשא מיוחד אותו נשא ראש ישיבת אור ישראל הגאון רבי יגאל רוזן לאחר הדלקת נר חנוכה בהיכל הישיבה בפני מאות בני הישיבה האריך בדברים נוקבים אודות סכנת האקדמיה והמכללות, ונוכח הרפיון בלימוד התורה בימי חנוכה בהיכלי התורה.

את משאו פתח ראש הישיבה בדברי חז"ל ומדרשים על צורתה ומהותה של תרבות יון כנגד תרבות ישראל, שתרבות ישראל היא להגדיל ולרומם שמו של מלך מלכי המלכים ומנגד תרבותה של יון להגדיל ולרומם שמו של האדם.

במרכז דבריו תקף הגר"י רוזן את האקדמיה החרדית ואמר כי "בתרבות יון מאמץ האדם הוא להגיע לעוד תואר ולעוד דרגה, בין אם זה יקרא דוקטור ובין אם זה יקרא פרופסור, העיקר להגדיל את האדם. תרבות יון היא זיוף של תורת ישראל, לקחת את הדברים הכי נעלים ולהפוך אותם לחיצוניים".

"הנושא של אקדמיה הוא מעניינא דיומא ממש", אמר ראש ישיבת 'אור ישראל' והוסיף כי "מי שהתחיל את זה אלו היוונים, זה תרבות יון. המילה "אקדמוס" היא מילה יוונית, זה שייך לתרבות שלהם להעריך להגדיל ולהאליל את עצם החכמה, "עם תואר אתה יותר גדול". הזיוף הזה התחיל לחדור לאזורנו זה בא במסווה של פרנסה, זה המסווה, אבל האמת היא שזה תרבות יון".

"בנושא של פרנסה אי אפשר לזלזל", אמר הרב רוזן, "אבל ראוי להמשיל על זה את המעשה הנודע של החפץ חיים שבאו וספרו לו שמוכר הספרים מוכר אף ספרי השכלה וכשקרא לו הח"ח אמר לו המוכר כי עושה זאת לפרנסתו, כפתרון לפרנסתו הציע לו הח"ח לצלצל בפעמוני הכנסיה, משנזדעזע המוכר אמר לו הח"ח עדיף שהגויים יעבדו ע"ז מאשר שהיהודים יכשלו בקריאת השכלה".

הגר"י רוזן הוסיף ואמר: "אתם צריכים להבין, המכללות הם לצלצל בפעמוני הכנסייה, המכללות דורשות הכרות ותארים, על אף שיש דברים מסוימים שאצלנו לומדים ואפילו יותר טוב, אבל בלי ה'תואר' אין כלום. זוהי תרבות יוון ואנחנו מכניסים אותה בדלת הראשית, אני אומר את זה לכם כי זה נוגע או יהיה נוגע לכל אחד ואחד מכם".

"חלק גדול מאלו שהולכות למכללה ממשיכות משם לתואר שני, כי הארס של התקדמות נכנס והוא הורס את הבתים! חלקם כבר לא בתים של תורה!", התריע הרב רוזן.

"הנושא של אקדמיה הוא תרבות יון! ומה שהחשמונאים יצאו זה בדיוק על זה! ואם היה בכוחנו היינו צריכים לצאת בחרב וחנית נגד זה. זה מהדברים הכי חמורים שמאיימים על קיום התורה!", זעק ראש הישיבה.

בסיום דבריו שב ראש הישיבה ועמד על מהותה של חכמת התורה אל מול חכמת יון והניסיון בלימוד התורה בימי החנוכה והתבטא בנחרצות,

"ימי החופש בחנוכה הם התייוונות! זו התייונות כפשוטה. זה לתת ללימוד התורה את המימד הייווני ובמימד היווני ודאי שיש חופשה. וזה החושך של חנוכה ואנחנו מתי מעט שמאירים את האור הגדול, וזה בזיון נורא וזה לא היה מעולם,! ופרצו חומות מגדלי, אמרו חז"ל אני חומה ושדי כמגדלות, אני חומה זו תורה ושדי כמגדלות אלו ת"ח, את חומת התורה לצערנו כבר פרצו, אך מגדלי השמירה של גדולי הדור עומדים בס"ד על כנם, ובזה מרוכזת מלחמת יון וכנגד זה עלינו להלחם!"

את דבריו סיים ראש הישיבה בקריאה להגביר לימוד התורה ביתר שאת ויתר עוז לזכות באור התורה .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר