בהדלקת נרות: הרב הצבאי "חיזק" לוחמות

הרמטכ"ל גדי אייזנקוט והרב הצבאי הראשי אייל קרים הדליקו הערב (ראשון) את נר שני של חנוכה בפני לוחמים ולוחמות מהגדודים המעורבים. אייזנקוט: "הערכה שלי אליכן עצומה" (צבא וביטחון)

הרמטכ"ל והרבצ"ר בהדלקת נרות (צילום: דובר צה"ל )

הרב הצבאי הראשי תת אלוף הרב אייל קרים הדליק הערב (ראשון) את נר שני של חנוכה יחד עם הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט במחנה עין יהב שבחטיבה המרחבית אילת, בהדלקת הנר השתתפו חיילים וחיילות מגדודי הגנת הגבולות "ברדלס", "אריות הירדן" ו-"קרקל" - הגדודים המשלבים לוחמים ולוחמות בתערובת.

בהדלקת הנרות השתתפו גם יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר, תת-אלוף שרון ניר, מפקד מערך הגנת הגבולות וקצין איסוף קרבי ראשי, תת-אלוף מרדכי כהנא, מפקד עוצבת אדום אוגדה 80, תת-אלוף רפי מילוא, מפקדי החטיבות המרחביות שגיא ואילת ומפקדי שלושת גדודי החי"ר.

הרמטכ"ל נשא דברים בפני הקצינים, הלוחמים והלוחמות ואמר: "בחרתי להדליק את הנר השני אתכם כדי לבטא את ההערכה העצומה שיש לי על האופן שבו אתם ואתן מבצעים ומקיימים את משימת ההגנה על גבולות המדינה".

עצם הדלקת הנרות של הרמטכ"ל והרב הראשי הנכנס בפני הגדודים המשלבים לוחמים ולוחמות יש בכך משום אמירה של המטכ"ל כי בעצם כניסתו לתפקיד של הרב הצבאי הראשי הרב אייל קרים אין משום אמירה נגד שילוב הנשים במערך הלוחם בצה"ל.

נציין כי כניסתו של הרב קרים לתפקידו לוותה בקושי ובפנייה של ארגוני נשים לבג"ץ בבקשה לפסול את המינוי בשל אמירות הלכתיות שיוחסו לרב קרים. הרב קרים נאלץ לבסוף להבהיר את דעתו וכוונת דבריו בפני בית המשפט העליון והרמטכ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר