למרות הנזיפה

שגריר ארה"ב שפירו ביקש להישאר בישראל

השגריר האמריקאי, דן שפירו, שננזף על ידי ראש הממשלה, יוחלף על ידי טראמפ אך הוא מבקש להישאר בישראל כאזרח פרטי עד שבתו תלמידת י"א תסיים את שנת הלימודים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתי שטרן, השגרירות האמריקאית)

שגריר ארה"ב, דן שפירו, ביקש להישאר בישראל עד שבתו תשלים את שנת הלימודים, כך על פי הדיווח ב-ynet, אף שהוא אמור לסיים בקרוב את תפקידו - לאחר ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות ומינויו של דייוויד פרידמן מקורבו של הנשיא לתפקיד השגריר.

שפירו ספג השבוע ביקורת קשה מישראל בשל החלטת ארה"ב שלא להטיל ווטו על ההצעה נגד ההתנחלויות באו"ם. זאת למרות הבטחות והתחייבויות קודמות שנאמרו מפיו של שפירו שנקרא לשיחת נזיפה אצל ראש הממשלה.

שפירו, יהודי רפורמי מוצהר, שהשבת התגאה שבתו "תעלה לתורה" לרגל בת המצווה שלה, הגיע לישראל ביולי 2011 כמינוי אישי של הנשיא אובמה, אך לפי הערכות היה מקובל גם על הילרי קלינטון. אם קלינטון הייתה זוכה, סביר שהייתה מבקשת משפירו להישאר לשנה שישית ואולי יותר. ואולם, הניצחון של טראמפ נפל גם עליו בהפתעה וכעת הוא אמור להתארגן לחזרה לארה"ב.

ואולם, מאחר שבתו של שפירו עושה בגרות ישראלית ולומדת בכיתה י"א, שפירו מבקש להישאר בישראל כאדם פרטי עד סוף שנת הלימודים. זאת, בתנאי כמובן שמשרד החוץ האמריקני יאשר את בקשתו.

שפירו יצטרך לעזוב את מעון השגריר בהרצליה פיתוח ולפנות אותו לדיוויד פרידמן. זה אמור להגיע מיד לאחר שיאושר מינויו בסנאט. אם הכול יתנהל כמתוכנן, פרידמן יגיע לישראל כבר בפברואר או מרס.

משגרירות ארה"ב נמסר בתגובה: "לא נגיב בנושאים אישיים שקשורים לשגריר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר