חשש לשיבוש הליכים

המשטרה תבקש להאריך את מעצר גטאס

גטאס יובא לבית המשפט בראשון לציון בשעה 15:00 שם יוכרע אם יישאר במעצר או ישוחרר. אתמול התקיים חיפוש בחדרו בכנסת והחוקרים יצאו עם ארגז מלא במסמכים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי דישי, פלאש 90)

ח"כ באסל גטאס שתועד מעביר טלפונים לאסירים ביטחוניים יובא היום (ב') לבית משפט השלום בראשון לציון לדיון בהמשך מעצרו. גטאס נעצר ביום חמישי לאחר שנתפס עם 12 טלפונים זעירים בכניסה לכלא קציעות.

על פי הדיווחים, המשטרה תבקש להאריך את מעצרו של גטאס. במשטרה טוענים שנותרו עדיין כמה פעולות חקירה שניתן לבצע רק כאשר חבר הכנסת במעצר, כשבעינו עומד החשש שישבש חקירה.

גטאס יובא לבית משפט השלום בראשון לציון בשעה 15:00, ובית המשפט יכריע האם גטאס יישאר במעצר או במעצר בית. המשמעות הנלווית במידה ויישאר במעצר, כי הוא לא יוכל להצביע בדיונים בכנסת - כך לפי חוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת איל ינון.

"חבר הכנסת השוהה במעצר, לרבות מעצר בית או חלופות מעצר אחרות המונעות ממנו להגיע למשכן הכנסת, אינו יכול להשתתף בהצבעות בוועדות הכנסת ובמליאה", כתב ינון בחוות דעתו שהוגשה ליו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין. "זאת, על אף שבמליאת הכנסת לא ניתן למלא את מקומו".

כזכור, אדלשטיין אישר אתמול למשטרה לערוך חיפוש בלשכתו של גטאס. בתום החיפוש יצאו השוטרים עם ארגז מלא במסמכים. אדלשטיין הנחה את קצין הכנסת ניצב יוסף גריף לאשר לשוטרי משטרת ישראל להיכנס ללשכתו הפרלמנטרית של גטאס לשם החיפוש. במהלך שהות השוטרים בלשכה הם לוו על ידי קצין הכנסת והיועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון.

מדובר בפעם השלישית בלבד בתולדות הכנסת שבה מתבצע חיפוש שכזה: בפעם הקודמת, בשנת 2007, בוצע חיפוש בלשכתו של בן דודו של גטאס, ח"כ לשעבר עזמי בשארה, שנמלט מישראל ולא שב אליה לאחר שהתנהלה נגדו חקירה בחשד לעבירות ביטחוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר