"שוואיה, שוואיה"

דוד לוי חוזר - ומבקר קשות את נתניהו. צפו

קבלו אותו: שר החוץ וחה"כ לשעבר ומבכירי תנועת הליכוד במשך שנים רבות, דוד לוי, הופיע באירוע פומבי לאחר שנות שתיקה ארוכות, ומתח ביקורת נוקבת על שר החוץ הנוכחי (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
דוד לוי מדבר (צילום: דוברות מרכז מורשת בגין תמונה ראשית: ירון ברנר, ynet)

במהלך אירוע שנערך אמש (ראשון) במרכז למורשת בגין בירושלים, פנה שר החוץ לשעבר דוד לוי לשר האוצר משה כחלון שנכח במקום, וביקש ממנו שיעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו לפיו כדאי לחדול מהסנקציות שהוא מפעיל בתגובה להחלטה 23344 נגד ההתנחלויות, מול המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם.

מי שהיה במשך כמה עשורים מבכירי תנועת הליכוד וידע עליות ומורדות ביחסיו עם נתניהו, אמר: "תגיד לראש הממשלה שיחדל מהסנקציות הללו. מספיק עם זה. הרי אי אפשר לשמוע רק לפני שבועיים הרים וגבעות ודברי שבח והודיה לאפריקה, על איך שקיבלה אותו, וכעת לעשות סנקציות. אנחנו יודעים מה המצב אצל עמים רבים. יש אינטרסים שפועלים".

"ואם הכית, תכה גם את הגדולים: סין, צרפת, בריטניה וגם את ארה"ב", הוסיף דוד לוי, אביה של חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס: "שוואיה, שוואיה. בשום שכל. אני זוכר מה עשינו כשהגענו לשלטון כדי לחזק את קרן ישראל בעמים, והייתה הצלחה מרובה מאוד בחידוש יחסים עם מדינות שהתנתקו מאיתנו בעבר".

דוד לוי ומשה כחלון, אמש

"אני מתנצל שחרגתי, אבל אני לוקח את דבריי בתור זכות לעצה. יש גיל של עצה", סיים לוי בסוג של התנצלות על התערבותו בעניינים העומדים כעת ברומו של עולם.

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה אתמול לזמן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בירושלים את כל שגרירי 14 המדינות במועצת הביטחון שתמכו בהחלטה נגד ההתנחלויות, ואף - בצעד חריג מאוד - את שגריר ארצות הברית בישראל דן שפירו.

נתניהו לא הסתפק בזאת ואף סיפר לשרי הקבינט על החלטתו לבטל את פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי, במהלך הפסגה הכלכלית בדאבוס, שתיערך באמצע החודש הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר