בלגן בינלאומי

אוקראינה משיבה במתקפה נגד ישראל: "מתנגדים להתנחלויות"

לאחר שראש המשלה נתניהו ביטל את ביקורו של ראש ממשלת אוקראינה בישראל, באוקראינה משיבים במתקפה נגדית וטוענים כי עמדתם תמיד היתה נגד ההתנחלויות (בארץ)

נתניהו ונשיא אוקראינה בימים שמחים יותר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו ביטל את ביקורו של ראש הממשלה האוקראיני-יהודי, וולודימיר גרויסמן, בישראל בתגובה להצבעה של האוקראינים נגד ישראל במועצת הביטחון של האו"ם בשבת. משרד החוץ האוקראיני מגיב להחלטה הישראלית.

בהודעה שפרסם המשרד נאמר כי "נוסח ההחלטה הוא מאוזן - ישראל צריכה להפסיק את פעולות ההתנחלות שלה, כל המדינות החברות במועצת הביטחון של האו"ם הצביעו בעד ההחלטה, למעט ארצות הברית שנמנעה. במהלך השנים מדינתנו דבקה בעמדה עקבי ומאוזן בסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אנחנו עומדים על דו-קיום בשלום של שתי מדינות עצמאיות - ישראל ופלסטין. יישוב של הסכסוך חייב להתבצע רק בדרכי שלום. עם זאת, אנו מדגישים את הצורך במשא ומתן ישיר בין ישראל לפלסטינים".

בקייב לא מסתפקים במה שלטענתם נראה כשיקוף המצב באזורינו ואומרים כי "אוקראינה גינתה את פעולות ההתנחלות של ישראל, כי זה נוגד את החוק הבינלאומי - כפי שעשו גם חברות אחרות במועצת הביטחון וגם המזכיר הכללי של האו"ם יותר מפעם אחת", לשון ההודעה.

למרות הנחרצות, בהודעה האוקראינית יש גם מסר קל של פיוס. בסיום ההודעה נאמר כי אוקראינה גם דורשת מהפלשתינים צעדים דוגמת לחימה בטרור: "אנו מגנים את האלימות וההסתה מהצד הפלסטיני. הפתרון מצריך נקיטת צעדים הדרושים לפתרון של שלום משני הצדדים".

עוד אמרו בקייב: "אנו בטוחים כי ויכוחים פנימיים בישראל לא ישפיעו על היחסים האוקראיניים-ישראליים שהם ידידותיים באופן מסורתי ומבוססים על כבוד הדדי ואינטרסים משותפים".

מנגד נשמעו קולות גם באוקראינה שביקרו את ההחלטה חבר הפרלמנט החשוב אולג ליאשקו אמר כי "ההצבעה באו"ם נגד ישראל גרמה לנזק חמור לאינטרסים של אוקראינה. מה שקורה עכשיו ליחסים בין אוקראינה לישראל זה פיגוע דיפלומטי".

יצוין, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט להגיב בחריפות להחלטה שהתקבלה באו"ם ובכמה הזדמנויות תקף את הממשל האמריקני והעומד בראשו ברק אובמה על ההחלטה שלא להטיל ווטו על ההצעה נגד ההתנחלויות.

ראש הממשלה אף ערך אתמול הדלקת נרות חנוכה ברחבת הכותל המערבי כתשובת משקל להחלטה באו"ם נגד ההתנחלויות.

יצוין עוד, כי ישראל נקטה צעדים נגד כל המדינות שהצביעו בעד ההחלטה. השגריר הישראלי בניו זילנד הוחזר לארץ להתייעצות, ובניו זילנד אמרו כי הצעד עשוי להעכיר את היחסים בין המדינות חרף ההתקרבות האחרונה בין המדינות בכל הקשור לפיתוח כלכלי ושיתוף פעולה אזורי.

כלי תקשורת בבריטניה דיווחו שבירושלים שוקלים לבטל פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למקבילתו הבריטית תרזה מיי שתוכננה להיערך בחודש ינואר הקרוב, לבד משיחת הנזיפה אליה זומן השגריר הבריטי בישראל. בלונדון זעמו על עיתוי שיחת הנזיפה בליל אידם וגורמים בממלכה תהו בפני התקשורת: "מה הייתם אומרים בירושלים אם היו מזמינים את אחד השגרירים ביום כיפור?".

אך נראה שהצעד הכי חריף בוצע מול ארצות הברית כשהשגריר האמריקאי בישראל, דן שפירו, זומן לשיחה אישית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שיחה שתיערך במהלך השבוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר