הזקנה חזרה למסדרון

עומסים קיצוניים במיוחד בכל בתי החולים

בתי החולים מדווחים על עומס בכל המחלקות ובמיוחד בחדרי המיון שהגיעו לתפוסה של 180-200% בחלק מבתי החולים. ההמלצה כרגע: אם אין סכנת חיים הימנעו מלהגיע (בריאות)

בתי החולים ברחבי הארץ מדווחים על תפוסה חריגה וסובלים מעומסים כבדים במיוחד לרגל החורף. חדרי המיון והמחלקות הפנימיות מלאים מעבר לתפוסה המלאה, חולים מאושפזים במסדרונות ובחדרי האוכל דבר שמקשה ופוגע בטיפול הרפואי שלהם.

סגן מנהל חדר המיון בהדסה מסר כי "הצוותים הרפואיים שלנו קורסים, על הרצפה, חולים משוחררים לפני הזמן ואין טיפול אופטימלי".

בבית החולים שיבא נרשם העומס הקיצוני ביותר בישראל – מעל 200% בחדר המיון. בית החולים מסר כי הוא בתפוסה מלאה בכל אגפיו, מחלקות פנימיות כירורגיות וילדים. מבית החולים נמסר: "אנחנו ממשיכים לפעול על מנת לקלוט את הציבור הרב המגיע. הגדלנו את כמות הניתוחים במטרה לקצר תורים".

בחדר המיון בהדסה עין כרם נרשמו 180 אחוזי תפוסה, כאשר אמבולנסים נאלצו להמתין גם 40 דקות עם חולה, עד להעברתו למיטה פנויה בחדר המיון. הדבר גרם לעיכוב האמבולנסים וניידות הטיפול הנמרץ שלא יכולים היו להתפנות למקרים חדשים.

גם בהדסה הר הצופים ישנה הבוקר תפוסה של 120 אחוזים, כאשר אמש הגיעה התפוסה ל- 180 אחוזים גם כן.

עומסים כבדים נרשמו גם בבתי החולים בדרום, מחלקות הילדים בסורוקה מגיעות ל-120% תפוסה, והמחלקות הפנימיות ל-105%. בבית החולים רמב"ם הרגיל לתפוסות קיצוניות ביותר, מגיע הבוקר העומס בחדר המיון ל-110%, כשכלל בית החולים נמצא בעומס של 100 אחוזים. פירושו של דבר שכל חולה חדש שמגיע לאשפוז צריך להמתין עד לשחרור חולה, או להתאשפז במסדרון.

גם בוולפסון מדווחים על עומס קיצוני. "ברגע זה יש לנו 50 חולים על 24 מיטות באגף הפנימי", אומר ד"ר משה שריסט, מנהל המיון בוולפסון, "אין ספק כשכשיש עומסים כל כך קיצוניים, יש סכנה לבריאותם של החולים, שלא מקבלים את הטיפול האופטימלי שמגיע להם".

בינתיים, בתי החולים ממליצים באופן מוצהר לא להגיע אלא במקרה של סכנת חיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר