183 מיליון שקלים

ועדת הכספים אישרה תקציב למטוס ראש הממשלה

לאחר עיכוב של יממה, ועדת הכספים אשרה תקציב לרכישת מטוס ראש הממשלה. המטוס שנחת כבר בארץ יעבור תהליך התאמה ביטחונית לנסיעת ראשי המדינה (חדשות, בארץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: משה מילנר, לע"מ)

ועדת הכספים אשרה היום (שני) רכישת מטוס מיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו, המטוס ישמש את ראש הממשלה וראשי המדינה לנסיעות ושליחויות מיוחדות. התקציב שאושר לרכישת המטוס עומד על 183 מיליון שקלים, הצעת הרכישה אושרה ברוב של 5 נציגים מהקואליציה אל מול 3 חברים שהתנגדו.

יושב ראש וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה) עיכב אתמול את אישור התקציב למטוס שהובא בסמיכות לאישור תקציבים נוספים דוגמת תוספת תקציבים למערך הגיור, תגבור תקציב המשרד לשוויון חברתי, תקצוב תקציב הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ותקצוב הקרן למורשת הכותל. גפני הבהיר כי הוא אינו מתנגד לרכש המטוס אך לדעתו הנושא מספיק חשוב שיובא לאישורה של ועדת הכספים בנפרד מנושאים אחרים.

המטוס, נחת השנה בארץ ויעבור השבחה ויותאם לצרכיו של ראש הממשלה. כמו כן יותאם לצרכים הביטחוניים של משרד ראש הממשלה ויותאם גם מבחינת אבזור פנים, כך שפנים המטוס ישופר ויאובזר בציוד פנימי מפואר דוגמת כיסאות הנמצאים כיום במחלקה ראשונה במטוסים רגילים.

המטוס, בן עשרים שנה, יעבור גם השבחה ביטחונית ויאובזר בציוד ישראלי להגנה אווירית.

נציין כי כבר באמצע שנת 2014 אושרה החלטה לרכוש מטוס ייעודי למשרד ראש הממשלה על סמך המלצה של ועדה ציבורית בראשות שופט בית המשפט העליון לשעבר אליעזר גולדברג. בהחלטת הממשלה נקבע שהקבינט יקבע את התקציב והקבינט המדיני-ביטחוני אישר תכנית שגובשה על ידי המטה לביטחון לאומי לרכוש מטוס ייעודי לראש הממשלה.

הוועדה שבחנה את רכישת המטוס קבעה כי עלות הטיסות של ראש הממשלה לבדה לא מצדיקה רכישת מטוס ייחודי לראש הממשלה אך החסרונות הביטחוניים הקיימים בטיסה אזרחית מצדיקים רכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.

בהמלצת השב"כ לרכישת המטוס נאמר: כי "הוא רואה חשיבות יתרה בכך שהמטוס ישמש לנשיאות הנשיא וראש הממשלה בלבד, ולא ייעשה בו שימוש לביצוע משימות שוטפות אחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר