לקראת מאגר השיימינג החרדי

חיילים חרדים טוענים: צה"ל מקשה עלינו לקבל פטור מדים

בצל חשיפת 'כיכר השבת' על הקמת מאגר השיימינג הקיצוני, חיילים חרדים מתלוננים: "צה"ל מקשה עלינו לקבל פטור ממדים". חייל חרדי: "אחיותי לא התקבלו לסמינרים בגלל שלבשתי מדים" (חרדים)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/FLASH90)

בצל הדיווחים על החרפת קמפיין החרד"קים וחשיפת "כיכר השבת" בשבוע שעבר כי יוזמי הקמפיין מתכננים לפרסם מאגר שיימינג ובו שמותיהם של כל החיילים החרדים המשרתים בצבא, ב"כיכר השבת" התקבלו בימים האחרונים תלונות של חיילים חרדים שטוענים כי למרות ההצקות החוזרות ונשנות, הצבא לא ממהר להנפיק להם אישור נסיעה על אזרחי.

ככלל, חיילי צה"ל זכאים לנסיעה בתחבורה ציבורית ללא תשלום רק אם הם לובשים מדים. אישור נסיעה על אזרחי מונפק בדרך כלל לחיילים המתגוררים באזורי סיכון, דוגמת חיילים ערבים או בדואים שנשקפת סכנה לחייהם בהגעה לאזור מגוריהם כשהם לבושים במדים והנסיעה לביתם אינה מתאפשרת בלבוש צבאי. בנוסף, ישנם קריטריונים נוספים לקבלת אישור זה ובשנים האחרונות החל צה"ל להעניק אותו גם לחיילים חרדים.

על פי מידע שהגיע ל"כיכר השבת" בשבוע האחרון, חיילים חרדים שהתלוננו בפני מפקדיהם כי ספגו השפלות ומכות ודרשו לקבל את אישור הנסיעה על אזרחי - לא נענו. אחד החיילים המתגורר בעיר חרדית ידועה, אף התלונן בפני מפקדו כי אחיותיו לא התקבלו לסמינר בשל העובדה שהוא מסתובב בסמוך לבית עם מדים.

חייל חרדי העיד בשיחה ל"כיכר השבת" כי רבים מחבריו, חיילים חרדים גם כן, נאלצים לפשוט את מדיהם בשירותים בתחנה המרכזית ולשלם על הנסיעות מכספם הפרטי, הגם שהפרוטה אינה מצויה תדיר בכיסם.

חייל אחר טען כי חרדים קיצוניים הגיעו בסמוך לבית העסק של הוריו והפגינו במקום נגד העובדה שבניהם משרתים בצבא. לדברי החייל, הדבר הסב למשפחה נזק כלכלי כבד.

ארכיון. למצולם אין קשר לכתבה (צילום: גילי יערי - פלאש 90)

גורמים בצה"ל עמם שוחחנו אישרו כי בצבא מקשים על הנפקת האישור, כשלטענתם העילה כי חייל סובל מהצקות ומאלימות פיזית אינה סיבה מספיק טובה להנפקת האישור. עוד נאמר ל"כיכר השבת" כי כיום, הקריטריון לקבלת האישור לחיילים חרדים - הינו רק לחיילים תושבי השכונות המוגדרות כקיצוניות דוגמת מאה שערים ובית ישראל בירושלים וכמה רחובות בודדים בעיר בית שמש.

גורם חרדי בצה"ל זועם על כך ואומר כי "בקצונה הבכירה בצה"ל לא מבינים מה המצב ברחוב החרדי. בצבא לא מבינים שככה אנחנו מאבדים אנשים. למה מצפים? שדם ישפך?" תוהה הגורם. גורם אחר אישר כי מקום המגורים הינו גורם בשיקולי הוועדה הבוחנת את הבקשות לפטור מדים, אולם לדבריו הוא אינו השיקול היחיד.

מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל עושה כל שנדרש על מנת להגן על חייליו החרדים ולאפשר להם שירות מכבד במקביל להמשך שגרת חייהם. כל בקשת חייל לנוע בלבוש אזרחי מחוץ לבסיסי צה"ל נבחנת לגופה בוועדה המתקיימת בתדירות גבוהה ובהתאם לצורך. לכלל החיילים ישנה אפשרות לערער על תוצאות הוועדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר