על רקע ההחלטה

דונלד טראמפ נגד האו"ם: "עצוב איך שהוא נראה"

נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ תקף את האו"ם על רקע ההחלטה שהתקבלה נגד ישראל. במקביל, נמשכות המהלומות בין ישראל לארה"ב סביב ההצעה שאושרה באו"ם (אקטואליה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
טראמפ ואובמה (צילום: (צילום מסך מתוך פוקס10))

ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות מכעיסה לא רק את ישראל. נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ תקף אמש (שני) את מועצת הביטחון של האו"ם ובציוץ בטוויטר כתב "לאו"ם יש פוטנציאל גדול מאוד, אבל כרגע זה סתם מועדון שאנשים נפגשים בו, מדברים ומבלים. כל כך עצוב".

טראמפ פרסם ציוץ נוסף הנוגע למועצת הביטחון ולנשיא המכהן ברק אובמה, שבחר שלא להטיל את זכות הווטו שלו על ההצעה נגד ישראל והבטיח: "מ-20 בינואר דברים ייראו אחרת".

עוד כתב הנשיא הנבחר: "ההפסד הגדול של ישראל באו"ם יהפוך את המשא ומתן לשלום לקשה בהרבה. חבל, אבל נעשה את זה בכל מקרה".

יצוין, כי בישראל שבים ומאשימים את ארצות הברית בכל הקשור להצעת ההחלטה שעברה במועצת הביטחון, שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר, תקף אמש ישירות את ממשל אובמה ואמר בשיחה עם כתבים כי בידי ישראל הוכחות מוצקות לכך שהממשל האמריקני בראשותו של הנשיא אובמה הניע את הצעת ההחלטה נגד ישראל באו"ם.

דרמר הוסיף כי הוכחות יובאו בפני הממשל החדש שייכנס לתפקידו ב 20 בינואר ולא בפני ממשל אובמה היוצא.

בארצות הברית דחו את האשמות מצד ישראל, וארה"ב הבטיחה כי לא תיזום מהלכים מדיניים נוספים, אך בירושלים חוששים כי בפני מועצת הביטחון תובא הצעה חדשה עוד לפני עזיבתו של הנשיא אובמה את הבית הלבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר