מאחורי הקלעים

כך מנסים חוקרי המשטרה לגייס עד מדינה נגד שר חרדי

גורם מהשירות הציבורי שנחקר בחשד לקבלת שוחד, חושף בערוץ 1, כיצד חוקרי יחידת להב 433, מנסים לגייסו להיות עד מדינה נגד שר חרדי, אך הוא מסרב - כי אין כלום (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הבכיר החרדי שבמשטרה מבקשים לגייסו כעד מדינה (צילום: מתוך הערוץ הראשון )

חוקרי יחידת להב 433 מנסים לגייס עד מדינה חרדי - נגד שר חרדי מכהן, כך עולה מדיווח במהדורת מבט בערוץ הראשון.

הגורם הבכיר משירות הציבורי ונחקר בחשד לקבלת שוחד, התראיין תחת הצללה לכתבה וחשף את מה שמתרחש מאחורי הקלעים בחדר החקירות: "ביום הראשון בחקירה כבר אמרו לי 'אנחנו לא מחפשים אותך, מחפשים את הצמרת למעלה'. לא אמרו את ההצעות המגונות שלהם, אבל זה היה כבר בחקירות הראשונות".

באשר לחשדות נגדו אמר: "החשדות האלה הם מופרכים, לא רציניים. כל ימיי בשירות הציבורי לא קיבלתי שוחד תמורת עבודתי בשירות הציבורי, ולא חשבתי על זה. וחיי האישיים יעידו על זה, אני חי בצניעות".

הוא חזר וסיפר על הניסיון לגייס אותו כעד מדינה נגד השר: "הם מבקשים ממני במילים מפורשות 'תראה, אתה אדם קטן במערכת, אנחנו לא צריכים אותך, אנחנו צריכים את האנשים מלמעלה'. ואני שואל אותם: מה הכוונה האנשים מלמעלה? שיסבירו. אז הם אומרים 'הכוונה זה אישי ציבור, שרים, חברי כנסת. אתה מבין לבד על מה אנחנו מדברים...'".

לדבריו גם בשבוע האחרון החוקרים ביקשו ממנו לשמש עד מדינה נגד השר המכהן: "הם רוצים להגיע דרכי כמו שהם אמרו כל הזמן, להגיע לאישיות פוליטית בכירה ולקעקע בדרכם את המערכת השלטונית שלו.

"אני אמרתי להם את זה כבר כמה פעמים, אני לא הכתובת, כי אין לי מה לתת להם את העניין הזה. כל דבר שהייתי חושב שהוא לא בסדר, אני התרעתי. יש את זה בכתובים. זה שהם ניסו להתעלם מזה, זה בעיה שלהם. לא בעיה שלי, אני עשיתי את מלאכתי נאמנה".

מתוך הראיון

על הלחצים שהופעלו עליו בכדי שיסכים להיות עד מדינה נגד השר מספר הגורם החרדי: "הם אומרים מפורש, שכדאי לי לשמוע להצעה שלהם, הוא אמר את זה בצורה מאוד מאוד מנומסת, בצורה מאוד נעימה, אבל אומרים לך את זה במפורש 'אנחנו נלך לכתב אישום ואתה תלך למעצר, תלך לבית כלא לשבע שנים. בין ארבע לשבע שנים אתה תקבל כלא, בפנים'".

הגורם החרדי מספר כי החוקרים אמרו לו במפורש שהם רוצים את ראשו של שר מסוים: "במפורש כן, 'אנחנו חושבים שיש פה מערכת גדולה' שלא קשורה אליי. איך הם אמרו? שאני בורג קטן שמשתמשים בי, ניצלו אותי לטובת המערכת הגדולה, המושחתת, ולכן אני בורג קטן פה. פעם אחת אמרו לי ככה. בפעם השנייה הם אמרו, שאני ראש המאפיה ואני ראש המושחתים וראש הצמרת".

"אני חושש כללית מהמערכת הזאת שהיא מערכת מעוותת, אבל אני לא חושש מהאמת, כי את האמת, לא עשיתי שום דבר", הוא מוסיף.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מטבע הדברים אין בכוונתנו להתייחס לנושאים הנוגעים לחקירה מתנהלת, לא כל שכן לסוגיות הנוגעות לכאורה לעדי מדינה, ואין בכך כדי לאשר או להכחיש כל פרט מפרטי הפנייה. למותר לציין כי משטרת ישראל מנהלת חקירות במקצועיות ומתוך הקפדה יתרה על זכויות חשודים ועדים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר