כחלון עוקץ את נתניהו: גם אני רוצה שיקנו דירות

שר האוצר משה כחלון מגיב לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו - "תקנו דירות", ואומר כי "גם אני הייתי רוצה שיקנו דירות, לא רק אלה שיכולים להרשות לעצמם" (חדשות, בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
נתניהו וכחלון (צילום: Amit Shabi / פלאש 90)

שר האוצר משה כחלון מתייחס במרומז לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (שני) "תקנו דירות בדרום".
כחלון עקץ את ראש הממשלה ואמר בטקס לקליטת 90 עובדי קבלן ברשויות השלטון המקומי: "גם אני רוצה שאנשים יקנו דירות, אבל במחירים סבירים. אני רוצה שכולם יוכלו לקנות דירות, ולא רק בודדים שיכולים להרשות לעצמם".

נציין כי ראש הממשלה אמר אתמול בכנס להשקת תוכנית כלכלית לפיתוח הצפון כי "לפני כמה שנים, ואתם חבריי השרים זוכרים את זה, אנחנו אמרנו, ואני אמרתי בדרום, 'תקנו דירות - לא רק בבאר שבע, תקנו דירות גם בדימונה, בירוחם, תקנו דירות'. יש כאלה ששמעו, ועשו, ויש כאלה שלא עשו, עכשיו, אחרי התוכנית המרהיבה שהוצגה כאן היום בהובלת חבריי השרים, אני אומר לכל תושבי הצפון, הצעירים במיוחד. תקנו דירות, תשקיעו בגליל, תשקיעו בגליל, זה העתיד".

בטקס היום בירושלים שערכו שר האוצר כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן השתתפה גם נגידת בנק ישראל קרנית פלוג שהתייחסה בדבריה לדבריו של ראש הממשלה ואמרה: "לטיפול במשבר הדיור לא צריך ניסים, אלא מדיניות מושכלת שמבוססת על מחקר איכותי תומך מדיניות, תהליך יצירת ההיצע שיענה על הביקושים הוא ארוך ומורכב, ולממשלה יש בו תפקיד מרכזי, בהיותה הבעלים של רוב הקרקע והאחראית על כל תהליך התכנון והרישוי, הן בהקשר של מדיניות רגולטורית, בהיבטים שונים, והן במדיניות המיסוי.

נתניהו בצפון: "תקנו דירות" (צילום: עידו ארז - ynet)

פלוג הוסיפה וציינה כי "גם לבנק ישראל יש תפקיד בשוק הנדל"ן הן מתוקף תפקידיו של בנק ישראל כמפקח על הבנקים, שהם מקור המימון העיקרי לשוק, והן מתוקף תפקידו בשמירה על היציבות הפיננסית המערכתית. בהקשר זה, בשנים האחרונות נקטנו במספר צעדים להפחתת הסיכון המקרו-יציבותי, על רק העלייה בהיקף האשראי לדיור. כל אלה הופכים את שוק הנדל"ן למורכב מאוד, וכזה שמחייב מדיניות מושכלת – כאן גם נכנס תפקיד נוסף של בנק ישראל כיועץ כלכלי לממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר