הקמפיין נגד החיילים החרדים

דרעי, ליצמן וגפני מסרבים לגנות את ה'שיימינג' נגד חיילים

השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן וח"כ משה גפני מסרבים לגנות את עלייתו לאוויר של מאגר השיימינג כנגד חיילים חרדים, ולמעט שלושה חברי כנסת מש"ס - הנציגים החרדים מעדיפים לשתוק (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מסרבים להתייחס. דרעי, ליצמן וגפני (צילום: יונתן זינדל והדס פרוש)

לפני כשנתיים, כשקצין חילוני הותקף בשכונת מאה שערים בירושלים, חברי הכנסת החרדים יצאו בזה אחר זה בהודעות גינוי חריפות וקראו אף לגדוע את ידם של אלו שנגעו בקצין. אולם כעת, כאשר מובילי קמפיין החרד"קים עולים שלב במלחמתם ומציגים "מאגר בושה" עם תמונותיהם של מאות חיילים חרדים - רוב חברי הכנסת והשרים החרדים מעדיפים לשתוק ומסרבים לפרסם הודעות גינוי.

כפי שדווח ב"כיכר השבת", לאחר שאיימו לצאת בקמפיין שיימינג נגד חיילים חרדים באמצעות פרסום תמונות ופרטים אישיים שלהם, הקיצונים מממשים את איומם. בשעות האחרונות מפרסם מטה המאבק נגד גיוס חרדים לצה"ל את המאגר ובו מאות תמונות של חיילים חרדים במדים.

"כיכר השבת" פנה לכל חברי הכנסת החרדים בבקשה לשמוע מהם התייחסות להחרפת המאבק כנגד החיילים החרדים, אולם רובם העדיפו שלא להגיב - בראשם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, איציק כהן וסגן השר מאיר פרוש.

הכותרת ב"כיכר השבת" היום

בין אלו שכן הסכימו להגיב נמצא השר דוד אזולאי שאמר: "אני מגנה כל סוג של אלימות ובמיוחד נגד חיילים. אני קורא למערכת אכיפת החוק לנהוג ביד תקיפה כנגד המפיצים".

ח"כ יעקב מרגי הגיב בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "לכל החיילים החרדים שמופיעים בקמפיין הנאצה וההסתה ברצוני לומר לכם שאני גאה בכם שבחרתם מרצונכם את מה שבחרתם חנוכה שמחה אנחנו לצידכם. ולכל החיילים החרדים שמופיעים בקמפיין הנאצה צר לי לומר לכם אם הייתם מנדלבליט או רקפת רוסק הפרקליטות הייתה מגישה כתב אישום כנגד המסיתים".

ח"כ יגאל גואטה אמר ל"כיכר השבת": "הפצת תמונת חיילים חרדים ודברי הסתה על ידי כל מיני כינויים והתבטאויות קשות זהו דבר שצריך לגנות בכל תוקף על אחת כמה וכמה שהפועלים מאחורי קמפיין ההסתה הזה מגדירים את עצמם בני תורה.

"אולי לא לכולם זה ידוע אבל גם אני עשיתי צבא כמו יתר חבריי במפלגה וגם מייצגים נאמנה את ציבור בני התורה אני פונה בזאת לרמטכ"ל גדי אייזנקוט לתת אות מופת לכל אחד מהשמות שמופיעים בתמונות שכידוע ברובם הם מבני עדות המזרח".

כאמור, בעוד ב'יהדות התורה' בחרו להתעלם לחלוטין מההסתה, שלושה חברי הכנסת מסיעת ש"ס דווקא בחרו שכן להתייחס לקמפיין וגינו אותו בחריפות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר