סיכום 2016

"שמעון פרס" הערך הנקרא ביותר בויקיפדיה

האנציקלופדיה המקוונת פרסמה את רשימת הערכים הנקראים ביותר בשנת 2016. הנשיא שנפטר מוביל את הרשימה ואחריו ישראל, סדרות טלוויזיה והנשיא הנבחר, דונלד טראמפ (דיגיטל)

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

הנשיא התשיעי, שמעון פרס, הוא הערך הנקרא ביותר בשנת 2016 באתר ויקיפדיה. כחצי מיליון כניסות לדף העניקו לו את הבכורה. במקום השני הערך "ישראל" שזוכה אף הוא מידי שנה לכמויות צפיות רבות.

במקום השלישי ניצבת דווקא סדרת טלוויזיה ישראלית בשם "תאג"ד" אולי בשל העובדה שהגולשים רצו לדעת מה פשר השם הצבאי. ואחריה מככב הנשיא הנבחר של ארה"ב, דונלד טראמפ.

בוויקיפדיה מציינים שהערך של טראמפ התחיל לפני שנה מערך קטן בין 1000 תווים בלבד לערך מכובד של 50 אלף תווים והוא נערך מחדש 582 פעמים במהלך השנה בשל ההתפתחויות שהפכו מיליארדר סוער וצבעוני לנשיא המדינה החשובה בעולם.

במקומות החמישי עד העשירי נמצאים לפי הסדר "משחקי הכס" (סדרת טלוויזיה), "ארה"ב", "מדינות לפי אוכלוסייה", "דרגות בצה"ל", "יצחק רבין", ולבסוף האיש והזקן - "בנימין זאב הרצל".

הערך "בנימין נתניהו" נשאר מחוץ לרשימת עשרת הערכים המובילים ודורג במקום ה-11 עם פער של 9,000 כניסות מהמקום העשירי. פער זניח אם לוקחים בחשבון שבשנה האחרונה נצפו בוויקיפדיה העברית 512,564,440 דפים, כשבכל יום בממוצע נצפים 1,525,489 דפים, נעשות 20,676,148 עריכות ונכתבים 45 ערכים חדשים.

מספר העורכים הפעילים בישראל עומד על 760 בחודש מתוכם 150 פעילים מאוד - עלייה של 20 אחוזים לעומת השנה הקודמת ומנוגד למגמה העולמית של ירידה בשיעור של אחוז אחד בעורכים הפעילים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר