סוף ימי אובמה

"מספר המתנחלים רק גדל. הכיבוש - הורס התקווה לשלום"

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מנסה לנצל את הימים האחרונים של ממשל אובמה. "טרור, הרחבת ההתנחלויות והכיבוש הבלתי נגמר מאיימים להכחיד את התקווה לשלום" אמר בנאום שנשא (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'ון קרי. ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

ימים לפני כניסתו של ממשל דונלד טראמפ, מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי נשא הערב (רביעי) נאום מיוחד במסגרתו הציג את חזון השלום של ברק אובמה במזרח התיכון. במסגרת הנאום, תקף קרי את ממשלת נתניהו והגידול בהתנחלויות וקרא להקמת שתי מדינות לשני עמים.

"נתניהו תמך, גם בפומבי בפתרון שתי המדינות. אולם הקואליציה שלו היא הכי ימנית בהיסטוריה הישראלית. היא מחויבת להתנחלויות ומובילה לכיוון ההפוך, של מדינה אחת" אמר קרי, "אם ישראל תלך לכיוון של מדינה אחת, לא יהיה לה שלום עם מדינות ערב".

"ההתנחלויות הן המכשול היחיד", אמר מזכיר המדינה, "אנחנו מבינים שבהסדר שלום חלק מההתנחלויות יהיו חלק מישראל וצריך לקחת בחשבו את הנתונים הדמוגרפיים בשטח. עם זאת הרחבת ההתנחלויות לא מגבירה את ביטחון ישראל".

"יש בחירה: יכולים להחליט לחיות יחד במדינה אחת או שייפרדו לשתי מדינות. אבל זו האמת הבסיסית: אם הבחירה היא מדינה אחת - ישראל יכולה להיות דמוקרטית או יהודית, היא לא יכולה להיות שניהם.

קרי השווה בין הטרור לכיבוש הישראלי: "טרור, הרחבת ההתנחלויות והכיבוש הבלתי נגמר מאיימים להכחיד את התקווה לשלום בשני הצדדים ולקבוע בשטח עובדה בלתי הפיכה של מדינה אחת, שאיש לא רוצה".

"ההצבעה באו"ם הייתה למען עתידה של ישראל. אנחנו לא יכולים להגן ולשמור על ישראל אם נתיר לפתרון שתי המדינות להיכחד. וזו השורה התחתונה - ההצבעה באו"ם הייתה לגבי שימור פיתרון שתי המדינות. כשאנחנו עומדים בצד אנחנו מאפשרים לדינמיקה מסוכנת להשתלט. חברים צריכים לספר זה לזה את האמת הקשה, וחברויות מצריכות כבוד הדדי".

לפני נאומו של קרי, צייץ דונלד טראמפ בטוויטר מסר מעודד לישראלים: "אי אפשר להמשיך להתייחס בבוז מוחלט ובחוסר כבוד לישראל. היו להם חברים טובים בארצות הברית, אבל לא עוד. התחלת הסוף הייתה הסכם הגרעין עם איראן וכעת באו"ם. תהיי חזקה ישראל, 20 בינואר מגיע בקרוב".

"אני עושה ככל יכולתי להתעלם מההצהרות ומההפרעות של הנשיא אובמה. חשבתי שחילופי הממשל יהיו חלקים - הם לא" הוסיף טראמפ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר