לקראת עסקת טיעון

דיווח: הרב מצגר יודה בשוחד ויישלח למאסר

הרב הראשי לישראל לשעבר הרב יונה מצגר צפוי להודות בקבלת שוחד ולהישלח לכלא במסגרת הסכם טיעון, כך דווח הערב. על פי האישומים, הרב קיבל שוחד של מיליונים (בארץ)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הרב יונה מצגר (צילום: Abir Sultan/Flash 90)

הרב הראשי לישראל לשעבר הרב יונה מצגר צפוי להודות בקבלת שוחד ולהישלח לכלא במסגרת הסכם טיעון, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 2.

הרב מצגר הואשם בעבירות שוחד, מרמה ועבירות נוספות בעת שכיהן בתפקידו. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען כי הרב מצגר ביצע במהלך שנות כהונתו כרב הראשי לישראל עבירות רבות ובהן קבלת שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי מורשה, קשירת קשר לביצוע פשע, הלבנת הון ועבירות מס, תוך שהוא פועל במסגרת תפקידו ומנצל את מעמדו.

על פי כתב האישום הרב קיבל לכאורה סכומי שוחד בסך כולל של כשמונה מיליון שקלים. הגשת כתב האישום התאפשרה בין היתר בזכות עד מדינה שהפליל את הרב מצגר. בהקלטות שפורסמו בחדשות 2 נשמעו שיחות שקיים הרב מצגר עם מקורבו, אותו תדרך לשקר בחקירה והבטיח לו כסף רב בתמורה. הרב מצגר לא ידע כי עוזרו כבר הסכים להפוך לעד מדינה והקליט אותו בחשאי.

לאחר שהרב מצגר שוחרר ממעצר בתנאים מגבילים, נאסר עליו לשוחח ולהיפגש עם המעורבים האחרים בפרשה. ואז יום אחד הגיע לביתו מקורבו ויד ימינו, שנעצר יחד איתו בחשד לקבלת שוחד במיליונים. העוזר סיפר לרב על קשיי החקירה, והרב הראשי לשעבר התחנן על חייו.

בשיחה הוא הודה למעשה בקבלת כספים אסורים וניסה לחמוק מהתיק, תוך שהוא שותל גרסאות בפי שותפו למעשים ומציע לו כסף על מנת שלא יפליל אותו. בהמשך השיחה, הרב מצגר איים והזהיר שמי שהופך לעד מדינה, גמור ומנודה: "אם אתה תהיה שטינקר אתה יודע מה זה? אתה כאילו מויסר, בציבור הדתי אתה גמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר