משבוע הבא הקשחות בדו"חות התנועה ומצלמות באיילון

המשטרה הקשיחה את מדיניות המרת דו"חות התנועה באזהרה. בנוסף משבוע הבא יוצבו מצלמות בנתיבי איילון לאיתור נהגים עבריינים הנוסעים בנתיבי תחבורה ציבורית (חדשות, בארץ)

שוטר תנועה (צילום: אורי לנץ פלאש 90)

במשטרת ישראל מקשיחים את המדיניות נגד נהגים עבריינים, אגף התנועה של המשטרה פרסם הערב (רביעי) עדכון למדיניות המרת דוחות תנועה באזהרה בלבד.

על פי המדיניות החדשה רק נהגים בעלי עבר נקי של חמש שנים ללא דוחות תנועה קנסות או אזהרות וותק של שבע שנים בהחזקת רישיון נהיגה יוכלו לבקש המרה של דו"ח באזהרה.

אגף התנועה עדכן גם את רשימת העבירות בהן לא ניתן יהיה לבקש המרה לאזהרה, בהן: חצייה באור אדום, עקיפה בלתי חוקית, אי חגירת חגורות בטיחות, חנייה בחניית נכה, העמסת מטען בניגוד לחוק, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי מתן זכות קדימה להולכי הרגל על פי חוק, סטייה מנתיב בחוסר זהירות, אי עצירה בתמרור עצור, נסיעה בשולי הכביש ועליית רכב על אי תנועה.

עוד בתנועה: החל מיום ראשון הקרוב משרד התחבורה ומשטרת התנועה יתחילו להפעיל את מצלמות האכיפה שהוצבו לאחרונה בנתיב התחבורה הציבורית בנתיבי איילון - בקטע שאורכו עשרה קילומטרים בין מחלף חולות עד מחלף חולון.
המצלמות שהוצבו על הגשרים בכביש ישגרו את התמונות למרכז בקרה שם יפענחו את הצילומים ויישלחו דו"חות תנועה בסך 500 ש"ח לנהגים עבריינים שייסעו בנתיבי התחבורה הציבורית שלא כחוק.

התקנות קובעות כי הנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית אסורה בשעות 06:30-10:00 בבוקר ובשעות אלה תתאפשר בנתיב נסיעה לאוטובוסים ומוניות בלבד. עם זאת במשרד התחבורה מבהירים כי המצלמות יאכפו רק את הנסיעה הלא חוקית בנתיבי התחבורה הציבורית ולא יאכפו עבירות דוגמת נסיעה במהירות גבוהה.

מצלמות דומות יופעלו כבר בשבועות הקרובים בנתיבי התחבורה הציבורית בכביש החוף (ממחלף פולג עד מחלף רבין) ובעשרות נתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב, בהם ברחובות אבן גבירול, אלנבי, דיזנגוף, נמיר, סלמה, המלך ג'ורג', המסגר ויהודה המכבי.

שר התחבורה ישראל כץ אמר: "כי מטרת הצבת המצלמות היא להגדיל את מספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, ולהגביר משמעותית את תדירות האוטובוסים ומספר הקווים הפעילים באמצעות רמת שירות גבוהה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר