החלטת האו"ם

יעלון מאשים את "הרוח הרעה של נתניהו"

שר הביטחון לשעבר תוקף את מדיניות ראש הממשלה וטוען כי נתניהו עבר צד בפרשת החייל היורה מחברון. "נתניהו הביא עלינו במדיניותו את ההחלטה באו"ם", תקף יעלון (אקטואליה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
יעלון. ארכיון (צילום: Miriam Alster/FLASh90)

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון שב ותקף אמש (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו בכל הקשור למדיניותו בעניינו של החיל היורה מחברון אלאור עזריה שבעוד שבוע תתפרסם הכרעת הדין בעניינו, יעלון אמר כי נתניהו בחר לעבור צד בעוד שהוא, יעלון, בחר מתוקף תפקידו כשר ביטחון דאז לתמוך בדרג הפיקודי. "החלטתי לתת גב למפקדים ונותרתי לבד במלחמה הזו", אמר יעלון.

יעלון שנפגש אתמול עם תלמידי כיתות י"ב בערבה העומדים לפני גיוס לצה"ל, תקף בפני התלמידים את הפוליטיקאים שלטענתו זיהו את פרשת אלאור עזריה כהזדמנות, "הכריזו פתאום שהחייל גיבור והתחילו להפיץ כל מיני שמועות בהתחלה נגד ראש הממשלה, נגדי ונגד הרמטכ"ל. אחר כך לצערי ראש הממשלה עבר צד והחליט לחבק את המשפחה והחייל. זהו עניינו, לא ענייני".

יעלון הוסיף ואמר: "לכל הדרג הפיקודי היה ברור שזה מעשה שלא ייעשה, המפקדים הם שצריכים לקבוע את נהלי פתיחת באש ולא פוליטיקאים כמו חזן וליברמן".

יעלון פרש את משנתו בכל הקשור לערכי צה"ל ואמר כי "צה"ל הוא צבא שאם יאבד את הערכים הבסיסיים שלו ואת התוקף המוסרי - בסוף הוא עלול להיראות כמו דאע"ש, על זה צריך להגן מכל דבר אחר. צריך לדעת לנצח במלחמות אבל גם להישאר בני אדם. זה מה שאני מאמין, הפוליטיקה לצערי מושכת את זה לכיוון אחר".

בשיחה עם התלמידים התייחס יעלון גם לחוק ההסדרה שאושר בכנסת ואמר כי החוק הוא "התנהלות מדינית חסרת אחריות. לכולם היה ברור שהמתנחלים צריכים להתפנות משם ובמקום שראש הממשלה והשרים יגידו בצורה ברורה שאין ברירה וימצאו להם תחליף, הם התחילו לשחק משחקים".

שר הביטחון לשעבר המשיך ותקף את נתניהו ואמר "חלק מלקבל אחריות זה לקבל החלטות לא נעימות מול קהל הבוחרים שלך. הרוח הרעה הזו היא שהביאה עלינו את החלטת מועצת הביטחון לצערי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר