אחרי שפרש מ'כולנו'

השר לשעבר אבי גבאי מצטרף למפלגת העבודה

השר להגנת הסביבה לשעבר, שהחל את דרכו במפלגתו של כחלון ופרש לאחר מינויו של ליברמן לשר הביטחון, החליט להמשיך את דרכו דווקא בשמאל, במפלגת העבודה (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
אבי גבאי (צילום: אמיל סלמן, לע"מ)

השר לשעבר אבי גבאי, שהתפטר עם מינוי אביגדור ליברמן לשר הביטחון, הודיע הבוקר (חמישי) כי החליט להצטרף למפלגת 'העבודה'.

גבאי היה מראשי מפלגת 'כולנו', שימש בעבר כמנכ"ל בזק, ולאחר מכן לצד משה כחלון היה שותף בהקמת המפלגה החדשה, אך האכזבות מיו"ר מפלגתו הלכו וגדלו, לאחר שכחלון תמך במתווה הגז, שגבאי - בתפקיד השר להגנת הסביבה - התנגד למתווה בתוקף.

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לצרף את אביגדור ליברמן לממשלה, למנותו לשר הביטחון ולהדיח את משה יעלון מתפקידו, החליט גבאי שהוא פורש מהממשלה. מאז ועד היום גבאי וכחלון בנתק מוחלט.

יו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג ברך על הצטרפות גבאי ואמר: "ברוך בואך למפלגת העבודה. הצטרפותך היא בשורה חשובה ואני קורא לעוד אנשים טובים וישרים שרוצים בשינוי להצטרף אלינו ולהמשיך לבנות ולהרחיב את האלטרנטיבה היחידה לשלטון". אך יש מי שמעריך במפלגת 'העבודה' כי גבאי הצטרף בתמיכת שלי יחימוביץ' כמועמד אפשרי להתמודדות על ראשות המפלגה שמתקשה למצוא מנהיג כריזמטי.

אבי גבאי הסביר את ההחלטה להצטרף ל'עבודה': "ניסיון חיי לימד אותי שהדבר הנכון ביותר לעשות, הוא ללכת עם האמת הפשוטה, השורשית והאמיתית שלך וכשאתה הולך עם האמת שלך, המלאכה הופכת בהירה יותר והיעד ברור יותר. והיעד הוא, כאמור: לתקן".

"כן, גם אני יודע שהמפלגה רחוקה מימי השיא שלה, אבל זה בדיוק האתגר, לסייע ולחזק את המפלגה היחידה שהיא לטעמי אלטרנטיבה שלטונית אמיתית ולא סינתטית, לשלטון נתניהו. זה גם בדיוק היתרון של מי שכבר שכחה מה זה להיות מפלגת שלטון", אמר גבאי.

"תרבות השלטון כיום היא אולי הבעיה הגדולה ביותר שלנו וצריכה תיקון גדול שיכול להתבצע רק ממי שתקופה ארוכה לא נמצא בו", הוסיף השר לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר