מחאה לגיטימית?

כתב אישום יוגש נגד אנשי מחאת "באים לבנקאים"

המשטרה תגיש היום (חמישי) כתב אישום כנגד שישה ממובילי מחאת "באים לבנקאים" בגין פגיעה בפרטיות ואשמות נוספות. הפעילים נהגו למחות נגד ראשי הבנקים ליד בתיהם (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ברק כהן מול ראשי הבנקים (צילום: מתוך חשבון היוטיוב של באים לבנקים)

להפגין נגד ראשי הבנקים בישראל זה מסוכן. הבוקר (ה') בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד שישה חשודים בגין עבירות של פגיעה בפרטיות, מהומה במקום ציבורי, קשירת קשר לביצוע פשע ועוד.

הכל החל לפני כשנתיים, שעה שחלק מהחשודים והבולט בהם עו"ד ברק כהן, פתחו דף ברשת חברתית ואתר באינטרנט 'באים לבנקאים', שכל מטרתם היא יצירת פלטפורמה ליצירת קשר עם אחרים לצורך הוצאת מאבקם נגד ראשי מערכת הבנקאות בישראל.

לפי המשטרה, החשודים קשרו קשר בינם וגם עם אחרים, להטריד ולפגוע בפרטיותם של ראשי מערכת הבנקאות בישראל. כאשר כל אחד עפ"י חלקו ביצע פעולות על מנת להוציא לפועל את תוכניתם העבריינית.

בין המיוחס להם הוא הגעה לביתם של ראשי מערכת הבנקאות ובני משפחתם, כשהם מצוידים במגפון והקמת רעש במקום בקריאות במגפון. האירוע תועד באמצעותם בווידיאו והופץ אח"כ בדף ובאתר שפתחו בדיוק לצורך זה והוסר לאחר מכן מגוגל ומהרשתות החברתיות בצו בית משפט.

במקרה אחר, הגיע אחד החשודים לבית הספר של ביתה של אחת מראשי מערכת הבנקאות בארץ, קרא בקול במגפון קריאות נגד האם ותיעד הכל בווידיאו שפורסם בהמשך באתר שהקים.

אחד החשודים פתח דף ברשת חברתית על מנת שישמש כפלטפורמה לפעילות ציבורית, הפעם נגד שוטרים. בהמשך, פרסמו החשודים אירוע שבו היו מעורבים השוטרים והחשודים.

החשודים אף הגיעו לביתו של אחד השוטרים, הניחו כרזות על מכוניות בשכונה כשהם מזהירים את שכניו של השוטר ממנו.

"ממעשיהם של החשודים עולה כי לאורך זמן רב פגעו החשודים בפרטיותם של קורבנותיהם, אשר סבלו מרדיפה מתמשכת ועקבית, תוך הפרה בוטה של החוק", נמסר מהמשטרה. מדובר במקרה חמור יחסית של המלחמה בחופש הביטוי והזכות להפגין וסביר להניח שהמשפט יהפוך לסוג של מפגן מחאה פוליטי שיעורר סערה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר