כתב אישום נגד ערבים ישראלים שתכננו לבצע פיגועים

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד שני ערבים ישראלים שהי חלק מחוליה שתכננה לבצע פיגועים נגד חיילים בדרום. ברשותם נמצאו כלי נשק וחלקים להרכבת מטענים (חדשות)

המחבלים (צילום: דוברות שב"כ )

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד שני ערבים ישראליים, מוחמד מסרי ועבדאללה עאייש, אשר תכננו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל.

מכתב האישום עולה כי הנאשמים עבדו בסופר מרקט "קינג סטור אלמשהדווי" בבאר שבע ומוחמד מסרי שימש כסגן מנהל הסניף. על רקע הוצאת התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק וכנקמה על כך, וכן בהמשך לתמיכתו של מסרי בתנועה האסלאמית ובהשתתפותו בעצרת הזדהות עם בכיר התנועה - השייח ראאד סלאח, גמלה בלבו ההחלטה לבצע פיגוע טרור נגד חיילי צה"ל.

הנאשם העריך כי תחנת אוטובוס או בסיס צבאי יהוו יעד מתאים להרג חיילים בפיגוע ותכנן לבצע פיגוע באמצעות ירי על החיילים, דריסה או דקירה. לצורך קידום התכנית, שיתף הנאשם מסרי את עבדאללה הנאשם השני וביקש את עזרתו באיתור מקום מתאים לביצוע פיגוע.

עבדאללה נעתר לבקשה, ואף הסכים ליטול חלק בביצוע הפיגוע, ובכך קשרו השניים קשר ובמסגרת הקשר, נסעו ביחד לאיזור ערד ודימונה במטרה לאתר מקום מתאים לביצוע הפיגוע. הנאשמים תרו אחר מקום הנמצא באיזור פתוח יחסית, על מנת שלאחר ביצוע הפיגוע יקל עליהם להימלט. בין היתר, בחנו השניים את תחנת המשטרה בערד, ותחנות אוטובוס בצומת ערד ובצומת דימונה.

בנוסף, תכננו הנאשמים להשיג רכב שהורד מהכביש, ששמשם לצרכי ביצוע הפיגוע, ועל מנת שלאחר הפיגוע ניתן יהיה לשרוף אותו, מבלי להשאיר עקבות ועבדאללה אמור היה לשמש כנהג בעת ביצוע הפיגוע. כתב האישום מייחס כאמור לנאשמים ביצוע עבירה של קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ועבירות בנשק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר