מתקפה בטורקיה

תופת באיסטנבול: מחבל פתח באש, 39 בני אדם נרצחו

מחבל פרץ למועדון הומה אדם באיסטנבול וירה לכל עבר. 39 בני אדם נהרגו - 16 מהם אזרחים זרים. וכ-40 נפצעו. על פי הדיווח, אזרחית ישראלית נהרגה מהירי והשניה מצבה בינוני (אקטואליה)

תיעוד המחבל לאחר הירי (צילום וידאו: מצלמות אבטחה. תמונה מתוך טוויטר)

מחבל חמוש פתח הלילה (ראשון) בירי ללא הבחנה במועדון "ריינה" שבאיסטנבול, בעת שיותר מ-500 בני אדם שהו בו. הוא פרץ למקום כשהוא מחופש בתחפושת, לאחר שירה לפני כן לעבר שוטרים - ורצח לפחות 39 איש, 16 מהם בעלי אזרחות זרה. מהירי נפצעו גם לפחות 40 בני אדם.

על פי הדיווחים אזרחית ישראלית תושבת טירה נפצעה בפיגוע באיסטנבול. נמסר כי מצבה בינוני. אזרחית ישראלית נוספת הוגדרה בתחילה כנעדרת אך גופתה זוהתה לאחר מכן בבית החולים.

המחבל תועד במצלמות האבטחה בזמן הפיגוע ולאחר מכן הוא הסתתר בשירותים לאחר שירה לכל עבר. ב-CNN טורקיה דווח שעה לאחר הפיגוע כי הוא עדיין התבצר במועדון שברובע בשיקטאש. כוחות משטרה ועשרות אמבולנסים הוזעקו למקום, ואז התגלתה הזוועה.

מושל איסטנבול הגדיר את האירוע מתקפת טרור, ומסר כי המחבל ירה למוות בשוטר ובאזרח לפני שנכנס למקום והחל בטבח. "מחבל עם נשק ארוך-טווח פתח באש באכזריות ובפראות, ירה בחפים מפשע שחגגו במקום", מסר המושל. זירת הפיגוע, שוכנת לגדות מיצרי הבוספורוס, ודווח כי אנשים קפצו למים על מנת להימלט מהירי.

המושל דיווח אמנם על יורה אחד בלבד, אך עיתון "הורייט" דיווח מפי עדי ראייה כי במקום היו כמה חמושים שפעלו יחד, תוך כדי צעקות בערבית.

שר הפנים של טורקיה, סולימאן סוילו, אמר כי נמשכים החיפושים אחר המחבל.

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא ברק אובמה קיבל עדכון על המתקפה והורה להציע "סיוע הולם לרשויות בטורקיה, כפי שיידרש". טורקיה, חברה בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, ניצבת בפני איומים ביטחוניים רבים, בהם זליגת ירי מהלחימה בסוריה ואיומי טרור מצד דאעש ולוחמים כורדים. רק אתמול עצרו כוחות הביטחון הטורקיים שמונה פעילי דאעש, בחשד שתכננו לבצע פיגועים לפני ראש השנה האזרחית בבירה אנקרה - אבל את הפיגוע באיסטנבול הם לא הצליחו למנוע.

טורקיה סובלת רבות מטרור, כזכור, לפני כשבועיים 13 חיילים טורקים נהרגו בפיצוץ מכונית תופת לדי אוטובוס של חיילים בעיר קייסרי. גם כמה ימים לפני כן פוצצה מכונית תופת ליד אוטובוס ועליו אנשי כוחות הביטחון, ליד אצטדיון הכדורגל של בשיקטאש - זירת הפיגוע הלילה. אז נהרגו 29 איש ו-166 נפצעו.

כוחות הביטחון ברחבי העולם נערכו לאבטחת חגיגות השנה החדשה למניינם, בצל האיומים לפיגועי ארגון דאעש במוקדי החגיגות, במיוחד במדינות מערביות. אתמול פרסם המטה ללוחמה בטרור אזהרה לחוגגים בדרום-מערב הודו, וביקש מהמשפחות שיקיריהן נמצאים באזור להפציר בהם להתרחק ממקומות הומי-אדם.

גם בברלין ובבירות אירופיות נוספות נפרסו בטונדות באזורים המרכזיים מחשש לפיגועי דריסה, זאת בעקבות הפיגוע בשוק בברלין בשבוע שעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר