החוקים החדשים

2017: רשימת השינויים שנרגיש בארנק

השנה החדשה למניינם הגיעה ובחיקה שינויים כלכליים לא מועטים שרובנו נרגיש בכיס ולא בהכרח לחיוב. כל השינויים והמשמעויות הכלכליות החדשות שצריך לדעת עליהם (כלכלה)

נתנאל לייפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

שנת 2017 למניינם מתחילה היום (א') ואיתה רשימה ארוכה של שינויים וגזירות כלכליות שונות. השינוי המשמעותי ביותר אותו נרגיש בשל אופיו והשינוי האדיר שיצריך מהציבור הרחב הוא נושא שקיות הניילון. החל מהבוקר נשלם על כל שקית ניילון ברשתות השיווק 10 אג', זאת במטרה להביא לצמצום השימוש בשקיות שנחשבות מזהמות ולעודד מעבר לשקיות בד רב פעמיות.

הכאב ראש יהיה בעיקר של רשתות המזון שיאלצו לאכוף את ההסדר המרגיז והלא נוח בעליל.

יותר יקר פה

מחיר הדלק עולה היום שוב בלא פחות מ-20 אג' לליטר ומחירו יעמוד על 6.16 ש"ח לליטר 95 אוקטן. זאת לאחר כמה העלאות רצופות בחודשים האחרונים.

גם מחיר החשמל יעלה היום ב-2 אג' לקווט"ש כשההערכה היא תוספת של כ-160 ש"ח בשנה לכל משפחה. זאת למרות המעבר לשימוש בגז שהיה אמור להוזיל את עלויות הייצור ובעצם להחזיר לתושבי ישראל את ההשקעה של המדינה בנושא.

שינויים במשכורת

החל מהיום, תשלום הביטוח לאומי יירד לאלו שמרוויחים פחות מ-6000 ש"ח בחודש, אך יעלה לאלו המרוויחים יותר.

שכר המינימום יעלה היום מסכום של 4,825 בחודש במשרה מלאה לסכום של 5000 ש"ח בחודש, זאת כחלק מההעלאה המדורגת בשכר המינימום.

שיעור ההפרשה לפנסיה על ידי העובד והמעסיק יעלה ברבע אחוז ובעצם לאור החששות בנוגע ליציבות קרנות הפנסיה מדובר בסוג של העלאת מס לעובד ולמעביד.

ימי החופשה שלכם לעומת זאת, יעלו ויעמדו על 12 ימים בשנה, לעומת 10 בעבר. יום אחד הוסף כבר בחודש יולי והחל מהחודש הוסף היום השני. עובדים ותיקים (יותר מ-4 שנים) יקבלו עד 16 יום.

מיסים ישנים וחדשים

היום מתחיל חוק מיסוי דירה שלישית. בעלי דירה שלישית ומעלה ישלמו 1% מערך הדירה השלישית עד תקרה של 18 אלף שקל בשנה כשהמטרה היא להביא למכירת דירות ולהורדת מחירי הדיור שלא מפסיקים לטפס בשנים האחרונות.

אם קיבלתם טלפון מפתיע מאראלה של מפעל הפיס, תשלמו 5% מס נוספים והמס יעמוד על 35% מסך הזכייה. לעומת זאת, המס ישולם אך ורק בזכיית סכום של 50 אלף ש"ח ומעלה.

אם אתם בעלי חברה דווקא תרוויחו, מס החברות יופחת היום באחוז ויעמוד על 24%. בשנה הבאה ירד המס באחוז נוסף.

חוסכים בשבילנו

החל מהחודש תפקיד המדינה לכל ילד בכל חודש בחשבון או בקופת גמל סך של 50 ש"ח. על פי החוק יתאפשר להורים להוסיף סכום כסף נוסף לחיסכון והדיון כרגע הוא מה אפיק החיסכון היעיל והטוב ביותר כדי להגיע לסכום נאה לאחר 20 שנה.

בנוסף, חוק חדש יחייב את ענפי המגזר הציבורי החל מהחודש להעסיק לפחות 5% ממצבת כוח האדם שלהם בבעלי מוגבלויות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר