אחרי 26 יום – עורך דין שוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי קיבל באחרונה ערר שהגיש עורך הדין החשוד בעבירות הלבנת הון על ההחלטה להאריך את מעצרו בפעם החמישית. השופט השתכנע שבני משפחתו יוכלו לפקח עליו כראוי (משפט)

מערכת פסקדין | כיכר השבת |
השופט קיבל את הערר וקבע כי ישוחרר למעצר בית. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בתחילת החודש בית משפט השלום בראשון לציון האריך בפעם החמישית את מעצרו של עורך דין החשוד בעבירות של הלבנת הון, קשירת קשר לביצוע פשע, הוצאת חשבוניות מס פיקטיביות, קבלת דבר במרמה ועבירות נוספות.

עורך הדין הגיש ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד. בערר, שהוגש באמצעות עו"ד רומח שביט, נטען כי החשוד נעצר כבר באמצע חודש נובמבר השנה, כי הוא שוהה במעצר כבר 26 יום וכי עד כה הוארך מעצרו חמש פעמים.

לדברי הסנגור, המאשימה אינה טוענת שהחשוד עצמו הפיץ חשבוניות מס פיקטיביות אלא שהוא כעורך דין אפשר את הפעילות העבריינית בכך שאימת חתימות ואישר תצהירים של בעלי חברות פיקטיביות שהפיצו חשבוניות פיקטיביות. בנסיבות אלה, לא מתקיים "חשד סביר" הקושר אותו במידה מספקת לעבירות ואין הצדקה להותירו במעצר.

עוד נטען כי העילה המרכזית בבקשת הארכת המעצר היא החשש לשיבוש הליכי חקירה. ואולם, בשלב המתקדם בו החקירה נמצאת כיום אין פעולות שניתן לשבש, ואם נותרו פעולות כאלה, ראוי היה לבצע אותן לפני זמן רב.

הסנגור הדגיש בנוסף כי לעצור אין עבר פלילי, כי הוא ממשפחה נורמטיבית וכי באפשרות בני משפחתו לפקח עליו במעצר בית.

המדינה, שיוצגה על ידי פקד אסף שוהם ורס"מ שאול בש, טענה מנגד כי החקירה טרם הסתיימה ונותרו פעולות לא מעטות לבצע ואלה מעלות חשש לשיבוש חקירה אם החשוד ישוחרר.

בן ערובה

השופט צבי דותן כתב כי פעולות החקירה הנוספות שנותרו לביצוע לטענת המדינה קשורות כולן למעורבים האחרים בפרשה וצריך היה לבצע אותן מזמן. זאת, במיוחד בהתחשב בפרק הזמן הארוך בו שוהה העורר במעצר. השופט הדגיש כי העורר "אינו יכול לשמש בן ערובה לביצוע הפעולות הללו".

לנוכח דברים אלו ומאחר שהעורר נמצא במעצר כבר 26 יום והשופט השתכנע כי בני משפחתו יוכלו לפקח עליו כראוי, קבע השופט כי אין הצדקה להאריך את מעצרו בשלושה ימים נוספים.

בנסיבות אלה קיבל השופט את הערר וקבע כי החשוד ישוחרר למעצר בית תחת פיקוחם לסירוגין של ארבעה ערבים – אשתו, שני אחיו ובתו.

השופט הבהיר לערבים את חובתם לפקח על החשוד שלא יצא מהבית או ייצור קשר טלפוני והם הוחתמו על התחייבות בסך 10,000 שקל.

שחרור העורר הותנה בהפקדת 15,000 שקל בקופת בית המשפט ובחתימה על התחייבות עצמית. כמו כן, השופט הורה על עיכוב יציאתו מהארץ והפקדת דרכונו ביחידה החוקרת.

עורכי דין פלילי • להחלטה לחץ כאן

הכותבים: מערכת פסק דין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר