פרסום ראשון

דרעי לנתניהו: לא תהיה קואליציה אם יפתחו עסקים בשבת

הדרישה להעברת סמכויות השבת לידי השר דרעי, שבה ועלתה היום בישיבת הממשלה. נתניהו עדיין מסרב לכך, אך דרעי הבהיר לראש הממשלה: "לא תהיה קואליציה אם ייפתחו עסקים בשבת" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בטבת תשע"ז | 01.01.17
דרעי ונתניהו (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך להתעקש על דעתו שלא להעביר את סמכויות השבת לידיו של שר הפנים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי.

זה חודשים ארוכים, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת", שדרעי דורש לקבל לידיו את סמכויות השבת, כפי שהיה בעבר, בתוקף תפקידו כשר הפנים, אך ראש הממשלה מסרב.

בשעות הצהריים (ראשון) במסגרת ישיבת ראשי הקואליציה, שר הבריאות יעקב ליצמן העלה את הנושא ודרש מנתניהו שיעביר את הסמכויות בחזרה לידיו של השר דרעי, אך נתניהו עמד בדעתו וסירב.

הבקשה של דרעי וליצמן עלתה בשל הכוונה של ועדת המנכ"לים להגיש את מסקנותיה בנושא השבת, פתיחת מרכולים בתל אביב ועוד.

ל"כיכר השבת" נודע כי בישיבת הממשלה התווכחו השרים על הדרישה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה ניסה להוביל מהלך שהממשלה לא מצליחה להחליט, כאשר המשמעות היא ששר הפנים - הממשלה - לא מתערבים וממילא חוק העזר העירוני של ת"א ייכנס לתוקף.

השר דרעי הודיע כי לא יקום ולא יהיה. "לא יהיה מצב שאנחנו מאשרים פתיחת מרכולים בשבת", אמר. ראשית, הוא הורה להוריד מסדר היום של ישיבת הממשלה את הנושא הזה, וביקש להעלותו בפורום ראשי הקואליציה.

הכותרת ב"כיכר השבת" לפני חמשה חודשים

השר ליצמן שנכח בישיבה תמך בדרישה, והעלה הצעה להשיב את הסמכויות לשר הפנים דרעי. השר יריב לוין התנגד ואמר, הרי כולם יודעים מה השר דרעי יחליט. השר דרעי היה מוכן לקבל את הסמכויות בחזרה, רק הדבר בעייתי כי הוא יודע שהממשלה לא תגן עליו בבג"ץ.

נתניהו הבין שהבעיה סבוכה והחליט לדון על זה ביום ראשון הבא.

לדברי דרעי, מדובר בבעיה סבוכה לא פחות מחוק ההסדרה. בליכוד חוששים שסגירת מרכולים בתל אביב תביא לעליית לפיד ולהחלשת הליכוד, אבל השר דרעי הבהיר כי מדובר בקו אדום. "לא תהיה קואליציה אם ייפתחו עסקים בשבת", הבהיר לנתניהו, "אתם גם לא מצפים ממני להחליט אחרת".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי ככל הנראה יהיה מכתב משותף של דרעי, ליצמן וגפני לראש הממשלה ובו דרישה חד משמעית בנושא הזה.

הדרישה עלתה לראשונה כבר בחודש אב האחרון, אז ראשי המפלגות החרדיות, ליצמן, גפני ודרעי דרשו שהאחרון יקבל בחזרה את הסמכויות על השבת.

נושא סמכויות השבת היה נתון תמיד בידי שר הפנים, אך שר הפנים לשעבר סילבן שלום, סירב לעסוק בכך בטענה לניגוד עניינים. משכך, מונתה ועדת מנכ"לים הכוללת את משרדי הכלכלה, הפנים, המשפטים, הדתות ומשרד ראש הממשלה, לדון בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר