התבטאות מפתיעה

"פעם חלמנו על רמטכ"ל תימני, עכשיו - על רמטכ"ל חרדי"

בעקבות חשיפת כיכר השבת על קמפיין השיימינג לחיילים החרדים, ניצב שר הביטחון אביגדור ליברמן בפני חיילים ותקף קשות את יוזמי הקמפיין. בנוסף, הביע את תקוותו ל...רמטכ"ל חרדי (צבא וביטחון)

משה פריגן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90. וידאו: עמותת נצח יהודה של הנחל החרדי)

ימים ספורים לאחר ש"קמפיין השיימינג" נגד חיילי צה"ל החרדים נחשף ב'כיכר השבת', מתייצב שר הביטחון אביגדור ליברמן לימין החיילים החרדים: באירוע הדלקת נרות שנערך בשבוע שעבר (חמישי) אמר שר הביטחון כי שאיפתו היא להביא לרמטכ"ל חרדי ראשון בצה"ל.

באירוע שנערך ביום חמישי האחרון בקריה בתל אביב עם חיילים חרדים, ועם רבני עמותת נצח יהודה (הנח"ל החרדי) המלווה את החיילים החרדים במהלך שירותם, תקף שר הביטחון את תופעת השיימינג נגד החיילים החרדים וכינה אותה "עבודה זרה", ייחל ליום בו יהיה רמטכ"ל חרדי והתחייב למאבק "בכל הכח" כנגד מי שמנסים לפגוע בחיילים החרדים.

"ההתחלה בכל מלחמה זה לפרוץ. מי שפורץ את הדרך, אחר כך כבר כולם נכנסים והולכים בתלם אחריו. באמת פרצתם דרך. אין לי מילה אחרת", אמר ליברמן. "חג חנוכה זה נס, וכשאני מסתכל על החדר הזה - נס גדול היה פה, לראות את האנשים האלה פה כלוחמים, אולי הטובים ביותר".

לדבריו, "ביקשתי לראות את הנתונים של הגיוס הראשון של החבר'ה החרדים לצנחנים. ואני מסתכל על כל הנתונים שלהם, על הקב"א ועל ההצלחה במבחנים הפיזיים - זה פשוט חבר'ה נהדרים. אין לי ספק שפה יהיו לוחמים טובים".

"יום אחד אולי יהיה לנו רמטכ"ל חרדי", התייחס ליברמן בהומור לחזונו הבלתי ממומש של בן גוריון למינוי רמטכ"ל תימני. "פעם חלמנו על רמטכ"ל תימני אז עכשיו נחלום על רמטכ"ל חרדי. אז גם אולי נס עוד יותר גדול יהיה פה".

"אני מעולם לא ידעתי עד שעליתי ארצה שיש סתירה בין לימודי תורה לבין שירות צבאי. אני חושב שדוד המלך ויהושע בן נון הבינו בתורה וביהדות לפחות כמו הרב דרעי והרב ליצמן. לכן אני חושב שאתם באמת הולכים בדרך הכי ישירה. משלבים גם יהדות, גם הגנה על המולדת, גם הגנה על העם היהודי", טען שר הביטחון.

"אני באתי לכאן להביע את ההוקרה וההערכה. כי בנסיבות שלכם לעשות את הבחירה הזאת, לקבל את ההחלטה הזאת - זו החלטה לא פשוטה", אמר ליברמן. "אני יודע כמה אנחנו, לצערי, נתקלים בדעות קדומות ועד כמה אנחנו נאלצים להילחם בתופעות פסולות של כל מיני שיימינגים, גינויים וניסיונות להביך את אלה שמשרתים בצבא הגנה לישראל. הדבר הזה פשוט לא סביר בעליל".

"כל מי שבשם התורה מנסה להוקיע, מנסה לעשות שיימינג לחיילים - פשוט עוסק בעבודה זרה. זה לא יהדות. זה בטח לא הזדהות עם הערכים היהודיים וזה דבר שאנחנו כצבא נלחם בו בכל הכוח. לא נשלים עם זה ולא נקבל את זה. זה לא חופש הביטוי וזה לא מעשה קונדס - זה פשוט פגיעה ביהדות".

"דיברנו על 5,000 חיילים חרדים היום בצה"ל? אני מקווה ששנה הבאה נדבר פה על 10,000 חיילים", הביע שר הביטחון את תקוותו. "משנה לשנה אנחנו נכפיל. הלוואי ואנחנו כהנהגה נהיה ראויים לאותו מאמץ, לאותו מעשה שעשיתם, ואנחנו לרשותכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר