המשפטן מבקש

אלן דרשוביץ: "לדחות את חקירת נתניהו לסיום הקדנציה"

המשפטן היהודי אמריקאי בעל השם העולמי אלן דרשוביץ טוען כי יש להמתין עם חקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לסיום הקדנציה כראש ממשלה מאחר והיא עלולה לפגוע בדמוקרטיה: "הם לא יכולים לנצח אותו באופן דמוקרטי, אז הם מנסים להשתמש בחקירות האלו ובתקשורת כדי להפיל אותו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אלן דרשוביץ (צילום: שאטרסטוק)

חקירתו הצפויה במהלך השבוע הקרוב של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מעוררת הדים רבים בארץ וברחבי העולם, זאת נוכח החשש הכבד שהדבר עלול להשפיע על תפקודו של ראש הממשלה. בשיחה עם "ישראל היום" טוען המשפטן היהודי-אמריקאי בעל השם העולמי אלן דרשוביץ כי נוכח העובדה שראש הממשלה נאלץ לעבוד מסביב לכל שעות היממה הרי שלדבריו יש לדחות את החקירה לתום כהונתו.

"אני סבור שאם יש צורך בחקירות, יש לנהל אותן רק לאחר שנבחר הציבור, הנשיא או ראש הממשלה למשל, מסיימים את תפקידם. העובדה שדווקא עכשיו עלול ראש הממשלה להתמודד עם חקירה באזהרה על מה שנראה כמו סוגיות טריוויאליות, חקירות שנוצרו על ידי התקשורת - היא פגיעה בדמוקרטיה, ומפריעה למילוי תפקידם של נבחרי הציבור הבכירים".

דרשוביץ טוען כי יש לקיים את החקירה, אולם במועד אחר: "כולנו מסכימים שאף אחד לא מעל החוק, אבל יהיה אפשר למצות עימו את הדין אחרי שהוא יעזוב את תפקידו ולא להפריע למהלך התקין של כהונתו", הוא אומר, ומזכיר כי צידד בדעה הזו גם בעת שביל קלינטון כיהן כנשיא המדינה: "החקירות אכן פגעו בתפקודו כנשיא כי הוא היה צריך לעבור חקירות, ובסוף זה היה עורבא פרח".

לדברי המשפטן: "בנקודה הזאת, ראש הממשלה נתניהו חייב להיות חופשי לפעול ללא כל הגבלות בעניינים האלו. זה בעצם מאלץ את ישראל להילחם את מלחמתה כאשר יד אחת קשורה מאחורי גבה. היד הזאת נקשרה על ידי התקשורת. אין שם אחר לכך, מדובר בחקירות שנוצרו על ידי התקשורת - והדבר נותן יותר מדי כוח לתקשורת לפגוע במשטר הדמוקרטי בישראל".

מה הרקע לאובססיה הזאת?

"הם לא יכולים לנצח אותו באופן דמוקרטי, אז הם מנסים להשתמש בחקירות האלו ובתקשורת כדי להפיל אותו. זה יפגע בדמוקרטיה באופן מהותי. במדינות רבות ראש הרשות המבצעת מקבל חסינות אלא אם כן מדובר בפשעים הכי חמורים כמו רצח ובגידה, עד לאחר סיום תפקידו. מדובר רק בדחייה".

דרשוביץ טוען כי בארה"ב הבית הלבן מממן את הכל. אני לא חושב שיש מדינה אחרת בעולם שלה מעון ראש ממשלה צנוע יותר מאשר ישראל. הייתי במעון ראש הממשלה כאשר ירד גשם פעם, והעוזרים שמו דלי מתחת לתקרה בגלל הנזילה לתוך הבית".

לדבריו: "המחשבה שנתניהו צריך להקדיש ולו דקה מתפקיד חשוב זה כדי לענות על שאלות אם ריהוט כזה או אחר היה אמור להיות בקיסריה או ברחוב בלפור או בסוגיות טריוויאליות אחרות, פשוט פוגעת באופן מהותי בדמוקרטיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר