ברוך דיין האמת

נפטר שר המשפטים לשעבר יעקב נאמן ז"ל

שר המשפטים לשעבר, יעקב נאמן, הלך לעולמו והוא בן 77 במותו. בימיו כשר המשפטים התפתחו לא מעט עימותים בינו לציבור החרדי, בין השאר סביב חוק הגיור וסוגיית הגיוס (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
יעקב נאמן ז"ל (צילום: אוראל כהן)

ברוך דיין האמת: שר המשפטים לשעבר, יעקב נאמן, הלך הערב (ראשון) לעולמו והוא בן 77 במותו. בשנה האחרונה סבל ממחלה קשה. יעקב נאמן שימש פעמיים כשר המשפטים בממשלות נתניהו ונחשב לאחד מעורכי הדין הבכירים בישראל. בין היתר, נאמן היה אחראי על נוסח חוק הגיור השנוי במחלוקת בממשלת נתניהו הראשונה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למותו של נאמן ואמר: "אני מבכה את פטירתו של יקירנו ויקיר עם ישראל, יעקב נאמן ז"ל. יעקב נאמן היה מבכירי המשפטנים במדינה, חריף שכל ובעל לב יהודי חם. הוא היה בעל עמדות לאומיות מוצקות, ועם זאת תמיד חיפש את דרך הפשרה וההידברות, כפי שעשה כשהוביל את ועדת נאמן שטיפלה ברגישות ובחכמה בנושא הגיור.

"יעקב התגייס לשירות הציבורי כמנכ"ל משרד האוצר, כשר האוצר וכשר המשפטים. מצאתי בו שותף נפלא לעשייה הציבורית. כשר האוצר הוא הוביל ותמך ברפורמות חשובות, ובראשן פתיחת שוק מטבע החוץ שעשתה מהפכה כבירה בכלכלת ישראל".

חברו, השר אריה דרעי אמר לאחר ההודעה על פטירתו: "יעקב נאמן, חבר קרוב, שר בממשלות ישראל, הלך לעולמו. אזכור לעד את חכמתו היהודית, ואת אהבת עם ישראל ותורת ישראל שהייתה בו".

נאמן היה מקובל גם בקרב בכירי הציבור החרדי. לדוגמא, בשנת תשע"ד החליטו שופטי בית המשפט העליון, בהסכמת הצדדים, להעביר את הסכסוך בין עמותת בית הכנסת "הליגמן" בבני ברק לבין יורשי הבעלים להליך של גישור בפני פרופ' יעקב נאמן ז"ל שהיה מקובל על הצדדים.

עם זאת, בימיו כשר המשפטים התפתחו לא מעט עימותים בינו לציבור החרדי. כך בשנת תשע"ב כאשר התבטא ואמר: "בימים אלה שכבוד התורה נרמס ע"י קבוצות מיעוטים בודדות שמפנות גב למשימות החשובות של עם ישראל, לביטחון, ישיבת ההסדר כאן היא סמל לאיך משלבים תורה, עם אחריות ציבורית ונשיאה בעול, ולא רק התבודדות ולקיחת תקציבים".

בתגובה אז אמר ח"כ גפני: "זה לא פעם הראשונה שהשר נאמן מדבר נגד הציבור החרדי. הוא אף פעם לא אהב את הציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר