במידה ויורשע

הפרקליטות תדרוש העברת אלאור אזריה לכלא צבאי

לקראת הדיון ביום רביעי בעניינו של החייל אלאור אזריה, בפרקליטות נערכים לדרוש את העברתו לכלא צבאי - אם יורשע ולא להמתין עד לשלב הטיעונים בעונש (חדשות, בארץ)

צילום: פלאש 90 (צילום: פלאש 90)

לקראת הכרעת הדין בעניינו של החייל היורה מחברון, אלאור אזריה, האמורה להינתן ביום רביעי השבוע בפרקליטות הצבאית שוקלים את המשך הצעדים מצד התביעה כלפי אזריה המואשם בהריגה.

אם אזריה אכן יורשע, הוא ירצה עונש מאסר של כמה שנים והתביעה הצבאית שוקלת להעביר את אזריה מיד לכלא הצבאי, ולא להמתין עוד כחודש לדיון בו ייקבע העונש של אזריה.

הדיון ביום רביעי הקרוב יועבר מבית הדין בצבאי ביפו לבית הדין לערעורים הנמצא ב'קריה' בתל אביב, העברת הדיון נעשתה משיקולים ארגוניים בשל העובדה בין היתר שבאולם הדיונים בקריה בתל אביב יש יותר מקום לנציגי המשפחה והתקשורת ומשיקולים של אבטחת הדיון.

נכון לעתה שוהה אזריה במעצר פתוח בבסיס נחשונים הסמוך לראש העין, המעצר הפתוח הונהג בהסכמת התביעה וההגנה והוא מהווה בעצם תחליף למעצר בית, אזריה יוצא מידי כמה שבועות לחופשות קצרות בסופי שבוע בביתו, יצוין כי שהות במעצר פתוח בבסיס לא אמורה להיחשב כחלק מעונש מאסר אם יוטל על אזריה, אך אם יורשע אזריה השופטים יתחשבו ככל הנראה בתקופה שהה במעצר פתוח.

לפי שעה נראה שההגנה והתביעה אינם עומדים בפני חתימה על הסדר טיעון לאור גישת ההגנה כי יש לזכות את אזריה מכל אשמה נגדו.

אך עם זאת, גורמים בפרקליטות הצבאית מעריכים שאזריה יורשע ביום רביעי במעשים המיוחסים לו - עבירת הריגה. וכבר לאחר מכן יתכנסו צוותי התביעה לקראת השלב הטיעונים לעונש.

פרקליטיו של אזריה עורכי הדין אייל בסרגליק ואילן כץ, פנו השבוע לשר הביטחון אביגדור ליברמן, בדרישה למנות ועדת חקירה להתנהלות גורמי צה"ל בנוגע להדלפות ולאמירות מוטות במהלך המשפט.

לטענת ההגנה ה"גורם הבכיר הצבאי", שהתבטא בימים האחרונים ואמר שלהערכתו אזריה יורשע הוא הפרקליט הצבאי הראשי תת-אלוף שרון אפק, שגם דחה בתחילת המשפט הצעת גישור שהועלתה על-ידי בית הדין.

מצה"ל נמסר בתגובה כי "טענות הסנגורים בדבר ניסיון להשפיע על ההליך המשפטי מצד גורמים בצה"ל הן חסרות בסיס, והטענה כי הדברים שיוחסו לפצ"ר נאמרו על-ידו איננה נכונה".

צילום: פלאש 90

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר