לקראת החקירה

בנימין נתניהו: "אל תמהרו, חכו עם החגיגות"

הערב אמור ראש הממשלה בנימין נתניהו להיחקר באזהרה בביתו במשך כארבע שעות. בצהריים הוא התייחס בישיבת הסיעה לחקירה: "אני חוזר ואומר לכם לא יהיה כלום" (חדשות)

נתניהו בישיבת הסיעה (צילום: אלי מנדלבאום, ynet תמונה: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהריים (שני) בישיבת סיעת הליכוד לחקירתו הצפויה הערב באזהרה. "אנחנו שמים לב לפרסומים בתקשורת", אמר נתניהו, "אנחנו שומעים את הרוח החגיגית והרוח המנשבת באולפני הטלוויזיה, במסדרונות האופוזיציה - חכו עם החגיגות, אל תמהרו. אמרתי לכם ואני חוזר ואומר לכם – לא יהיה כלום כי אין כלום. אתם תמשיכו להפריח בלונים עם אוויר חם ואנחנו נמשיך להוביל את מדינת ישראל".

גם שאר ראשי המפלגות הגדולות התייחסו לדבר החקירה המתוכננת. יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר "אדם בחקירה הוא אדם בלחץ. זה טבעי ומובן, רק שראש הממשלה צריך להיות מרוכז בדברים אחרים, לא בהוכחת חפותו. אני קורא לכל הגורמים, בואו נגמור עם זה, בלי סחבת, לפנות את כל השעות שצריך לפנות, לנקות את היומן אם צריך, לתת לאנשי אגף החקירות להגיע לחקר האמת".

לפיד הוסיף ואמר: "אם שני ראשי ממשלה ייפלו ברצף בגלל שחיתות יהיה מאוד קשה לשקם את אמון הציבור במדינה. אני רוצה להזכיר שחזקת החפות עומדת לכל אדם בישראל גם לראש הממשלה. צריך לתת למשטרה לעשות עבודתה".

"יחד עם זאת, לטובת עם ישראל ומדינת ישראל צריך שזה יהיה מהר, מהר, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו שיקרה מה שקרה סביב חקירות אולמרט, אסור לשקוע לחודשים על גבי חודשים של חקירות. לא יכול להיות שבמקום לשבת עם השב"כ והמוסד והרמטכ"ל והאוצר ראש הממשלה יישב עם עורכי דין ובחקירות".

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג התייחס גם הוא לחקירה ואמר: "זה איננו יום שמח. זה יום קשה לישראל. ראש ממשלה תחת חקירה. אין בנו שמחה לאיד והייתי אומר שהדבר הבסיסי ברגעים מהסוג הזה הוא להבין שזו מדינת שלטון החוק. יש לכבד את גורמי ורשויות האכיפה ולתת להם למצות את המהלך ללא מורא או התערבות, ובמיוחד למנוע חוקים מטופשים ומיותרים שמנסים לעוות את העובדה שהחקירה מתבססת על החלטות של יועץ משפטי לממשלה ועל מערכת עצמאית ובלתי תלויה".

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט התייחס לנושא, ואמר בפתח ישיבת הסיעה שנערכה במעלה אדומים: "לא, ראש הממשלה לא צריך להתפטר רק בגלל שהתחילה חקירה, חקירה יכולה להיגמר בלי כלום, יש חשיבות גדולה מאוד ליציבות של ממשלות במדינת ישראל, חשוב שממשלות תתקיימנה ארבע שנים. לוקח לנו זמן להיות אפקטיבים וזאת ממשלה לאומית טובה".

על פי התוכנית חוקרי המשטרה, בראשותו של ראש יאח"ה (היחידה הארצית לחקירות הונאה) תת-ניצב כורש ברנור, יגיעו הערב למעונו הרשמי של נתניהו ושם יערכו את החקירה שתימשך כמה שעות. עם זאת לא מן הנמנע שמיקום החקירה ישתנה ברגע האחרון, על מנת לשמור על דיסקרטיות.

נכון לעכשיו החקירה אמורה לעסוק בקבלה לכאורה של טובות הנאה לנתניהו ולמי מבני משפחתו. למרות זאת, גורמים שמעורים בפרשה אמרו שסעיף זה יכול להשתנות במהלך החקירה עצמה, אם יתברר שנותן הטובה גם קיבל תמורה.

על פי תוכנית החקירה, בזמן שהחוקרים יישבו עם נתניהו בחדר, יישב צוות אחר בחמ"ל שהוקם ביחידת להב 433 ויקבל און־ליין את פרטי החקירה, וכך גם יעדכן את השאלות ואת דרכי החקירה בזמן אמת. במשטרה מתכננים לקיים בתום החקירה הערכת מצב בהשתתפות ראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי וראש להב 433 ניצב רוני ריטמן, עם צוות החוקרים.

על פי ההערכה החקירה תימשך לפחות ארבע שעות, וייתכן שבמקביל לחקירת נתניהו יגבה צוות חוקרים אחר עדות מבנו, יאיר, שגם אליו יש לחוקרים כמה שאלות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר