סיכום 2016

21 עזתים נקברו למוות במנהרות החמאס

חמאס חושף דו"ח ראשוני מסוגו, מפתיע בכנותו, בו הוא מודה באבדותיו הרבות בתעשיית המנהרות המהווה חמצן כלכלי לתושבי עזה - כתוצאה מפעילות ישראל מזה ומצרים מזה (עולם ערבי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: פלאש 90)

בדו"ח חדש שמפרסם ארגון חמאס פרסם דוח חדש, הוא מודה כי בשנת 2016 שהסתיימה כעת נהרגו 21 פעילים של הארגון בחפירת מנהרות בעזה. בפרסום זה מאשר החמאס לראשונה את עוצמת המכה שספגה "יחידת חפירת המנהרות" שלו.

מהנתונים עולה, כי ביחידה משרתים כמה מאות מאנשי "עז א-דין אל קסאם", שנבחרים בתום הכשרה ממושכת. יצויין, כי העבודה הסיזיפית והשהייה מתחת לאדמה יכולים להימשך שבועות רבים, אף שהמנהרות ההתקפיות הנחפרות היום מתקדמות בהרבה מבעבר.

מבני המנהרות מדופנים במלט המוברח מסיני, הם רחבים כך שמתאפשרת בהם תנועה רגלית והם מצוידים באמצעי תקשורת וחשמל.

לפחות 200 דולר - זהו אומדן עלות מטר אחד של חפירה והקמה במנהרה כזו. כזכור, גם בגבול לבנון-סוריה החלו המורדים להשתמש בשיטת המנהרות, ואחד מראשי המורדים בחאלב שבסוריה אף מצוטט באתר חדשות 2, המפרסם את הסקירה הזו, כמודה שהם רכשו את הידע לחפירת המנהרות מאנשי חמאס בעזה. בחאלב השימוש במנהרות הוא דווקא נגד חיזבאללה, אחת מהאויבות המרכזיות של ישראל.

אף שמרבית המנהרות נהרסו בידי המצרים, מה שגרם להפסדים כוללים של יותר מחצי מיליארד דולרים, עדיין מוערך מספרן של מנהרות ההברחה החמאסיות - בשונה ממנהרות התקיפה - ב-1,200, והן מהוות גם כיום פקטור משמעותי בכלכלת עזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר