"רוצח מקצועי"

נמשך המצוד אחר המחבל מאיסטנבול

משטרת טורקיה ממשיכה לחפש אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי הרצחני במועדון באיסטנבול בו מצאו את מותם 39 בני אדם. המחבל נראה בכמה מקומות אך לא נתפס (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
המחבל מאיסנטבול (צילום: ללא קרדיט)

כמעט שלושה ימים לאחר הפיגוע הרצחני בטורקיה עדיין נמשך המצוד אחר המחבל היורה. המשטרה הטורקית פרסמה סרטון ותמונות של המחבל שרצח 39 בני אדם במועדון באיסטנבול.

מדובר בסרטון קצר שפורסם אתמול (ב') בו מצלם עצמו המחבל ליד כיכר טקסים, כנראה לפני הטבח אותו ביצע לאחר מכן בדם קר. הסרטון פורסם לאחר שהמשטרה עיכבה לחקירה שמונה חשודים במעורבות בטבח המחריד.

בנוסף, פורסמה תמונה של החשוד ברצח כשהוא ניצב בעמדת בידוק בכניסה לטורקיה, אך לא ידוע איפה ומתי היא צולמה. החשוד, שהמשטרה מאמינה שמוצאו מקירגיסטן, תועד גם מתווכח עם נהג מונית - אך גם במקרה זה לא ידוע איפה צולמו התמונות והאם מדובר בתיעוד מלפני או אחרי הפיגוע בעת שנמלט מהמקום.

אתמול תשאלה המשטרה הטורקית תושבים שטענו, כי ראו את החשוד אחרי הטבח. על פי דיווחים במדינה הוא נראה יורד ממעבורת בעיר הנמל ילובה שבצפון-מערב טורקיה, לאחר ששט כ-60 קילומטרים בים מרמרה. לאחר מכן דווח, כי תפס טרמפ במכונית לעיר בורסה שממוקמת כ-70 קילומטרים משם. המשטרה הציבה כוחות רבים בשתי הערים, אך החשוד עדיין לא אותר.

לא ברור כיצד המחבל הצליח לברוח מהמועדון, שנמצא קרוב מאוד לתחנת משטרה. לפי ההערכות, הוא נבלע בהמון ההמום, כשהוא מתחזה לאזרח פצוע. זאת, למרות שהשאיר ראיות במועדון, בהם הז'קט שלבש והנשק שבו ירה.

לפי הדיווח ב"דיילי מייל", המשטרה הטורקית טוענת כי היא יודעת את שמו ואף מכירה את חבריו - אך לא מפרסמת את הפרטים כדי לא לשבש את מהלך החקירה.

היורה הוגדר על ידי עדי ראייה בפיגוע ואנשי מקצוע כ"רוצח מקצוען", "מאומן היטב" ו"מפוקס". קפטן עבדאללה אגר, מומחה טרור שניתח תיעוד מהפיגוע, מסר לתקשורת הטורקית, כי המפגע נראה "עומד ביציבות, הוא מעשי, יודע איך לקבל את התוצאה הנדרשת, מומחה. הוא לא מהסס, הוא רוצח בעל ניסיון קרבי ולחימה באזורים מאוכלסים".

אתמול דאעש לקח אחריות על הפיגוע הרצחני, וטורקיה המשיכה במבצע הצבאי נגד ארגון הטרור בצפון סוריה. בהודעת צבא טורקיה נאמר, כי בתקיפות נהרגו 18 אנשי דאעש ועוד 37 נפצעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר