"שייענש כמה שפחות"

3 שנות מאסר למדביר שהרעיל למוות את אביגיל ויעל גרוס

הדברה שבוצעה בפזיזות ורשלנות בוטה וגרמהה להרעלתן למוות של בנות משפחת גרוס, מובילה הבוקר להגשת כתב אישום, במסגרת הסדר טיעון, נגד המדביר יוסף צבי ברקן (חדשות, חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אביגיל ויעל (צילום: באדיבות המשפחה)

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (שלישי) כתב אישום הכולל הסדר טיעון עם המדביר יוסף צבי ברקן שהתנהלותו גרמה למותם הטרגי של בנות משפחת גרוס, אביגיל ויעל, באסון שטלטל את הציבור החרדי.

ברקן, ששימש כמדביר מוסמך, מואשם בשתי עבירות הריגה וארבע עבירות חבלה חמורה לאחר שנהג בפזיזות ובשל החבלות שגרימת חבלות להורים ולבניהם בעקבות פעולות הדברה שביצע בבית מגוריהם.

מקורבים למשפחת גרוס שוחחו עם "כיכר השבת" מגלים, כי לכל אורך הדרך ההורים לא היו תאבי נקם. "הכל משמים, הוא היה רק המקל. מצידם שייענש כמה שפחות", הם אומרים.

כשהוגש כתב האישום הודיעו הצדדים, שבמסגרת הסדר הוסכם בין הצדדים כי הנאשם יודה ויורשע בכתב האישום והצדדים יעתרו במשותף כי יוטל על הנאשם עונש של מאסר בפועל של שלוש שנים, מאסר על תנאי ופיצוי מיידי למתלוננים בסך 200,000 .

ההסדר התקבל לאחר בחינת מכלול נסיבות העניין כולל חוות דעת פסיכיאטריות שניתנו - האחת לבקשת ההגנה והשנייה לבקשת התביעה - המעידות על מצבו הרפואי הבעייתי של הנאשם בעת ביצוע העבירה. חתימת ההסכם נעשתה לאחר שהוא הוצג בפני בני משפחת גרוס, נפגעי העבירה, שהסכימו להסדר, על כל פרטיו.

מכתב האישום עולה, כי ב-20.1.14 התבקש הנאשם ברקן לבצע פעולות הדברה בדירת מגורים של משפחת גרוס בירושלים. ברקן הגיע לדירה והחליט לעשות שימוש בחומר הדברה חקלאי שרעילותו גבוהה ובכוחו לגרום למוות. הנאשם השאיר את חומר ההדברה בחדר סגור ובכדי למנוע דליפה של החומר הרעיל ליתר חלקי הבית, הוא אטם את החדר באמצעות מסקינטייפ על החלון וסביב הדלת והמנעול.

מיד לאחר הנחת חומר ההדברה, דלף הגז מן החדר הנגוע לרחבי הדירה בה שהו אותה עת שמעון ומיכל גרוס וארבעת ילדיהם הקטנים (בגילאים שנתיים, ארבע, שש ושבע).

לפנות בוקר הובהלו בני המשפחה לבית החולים. כתוצאה מההרעלה נפטרו בנות המשפחה אביגיל (בת 4) ויעל (בת שנתיים), גם הבנים וההורים נפגעו כתוצאה מההרעלה ונזקקו לטיפול רפואי מציל חיים.

יצוין כי ביום שישי האחרון נולדה בת לשמעון ומיכל גרוס, כשנתיים לאחר האסון הנורא. לפני כשנה, נולד להם בן, שנקרא בשם יהונתן אליעזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר