זיכרון לשריד

ירון לונדון לשמאלנים: אל תבזבזו את הייאוש, תזדקקו לו

מאות אנשי שמאל לצד בכירי עולם התקשורת התכנסו לערב זיכרון ליו"ר תנועת מרצ המיתולוגי, השר לשעבר יוסי שריד ז"ל. הדוברים התמקדו במשנתו האידאולוגית • צפו בתיעוד (אנשים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

מאות אנשי שמאל לצד בכירי עולם התקשורת הישראלי התכנסו אמש (שני) לערב זיכרון ליו"ר תנועת מרצ המיתולוגי, השר לשעבר יוסי שריד ז"ל.

באירוע שנערך במוזיאון תל אביב לאמנות נראו בעיקר אנשים בני חמישים ומעלה, אשכנזים תל-אביבים, שריד לאליטה שהולכת ומאבדת את מקומה - יש שיאמרו את שליטתה - בחברה הישראלית.

להבדיל מטקסי זיכרון בציבור החרדי בהם נישאות דרשות תורניות ארוכות בהן מהללים הרבנים את מעשיו הטובים תוך ציון שבחיו של המנוח הרי שבאירוע אמש העדיפו הדוברים לשאת דברים קצרים או שירים שכתב והתמקדו בעיקר במשנתו האידאולוגית כמו גם באהבתו לאדם, לאנושות ורצונו העז באחווה ושלום.

בקהל נראו כאמור סלתה ושמנה של העיר העברית הראשונה או במילים מדוייקות יותר "מדינת תל אביב", אנשי עסקים וממון, סופרים ואישי רוח, היחצ"ן רני רהב לצד הפרשן נחום ברנע ורבים אחרים.

דברים נשאו בעיקר אנשי השמאל הקיצוני וכפי שהגדיר זאת המנחה ירון לונדון - "מדובר לדובר נראה היה כי הוא מייצג מיעוט קטן עוד יותר".

לצד זהבה גלאון יו"ר מרצ, נאמו גם חגית עופרן מ"שלום עכשיו", חגי אלעד מ"בצלם", יולי נובק מ"שוברים שתיקה", רביב דרוקר מערוץ 10 ורזי ברקאי מגיש "מה בוער" בגלי צה"ל.

חגי אלעד הסביר כי אמנם רק הישראלים והפלסטינים יכולים לסיים את הכיבוש אולם אומות העולם יכולות להפסיק להיות משת"פיות של "הכיבוש". לדבריו, "כדי לנצח את הכיבוש צריך לא לפחד ולהוקיע את הכיבוש איפה שאפשר, בניו יורק, בסוסיא, ברמאללה וגם כאן בתל אביב".

במהלך ההנחייה הקריא ירון לונדון את משפטו של איצ'ה ממבוש המוכתר המיתולוגי של כפר האמנים עין הוד שאמר: "אל תבזבזו את היאוש. עוד תזדקקו לו".

רביב דרוקר הביא אנדקוטות מחייו של שריד וסיפר כיצד התייחס בחביבות אך בזלזול מה כשהוא קצר רוח - לילדי התנחלויות שהגיעו לראיין אותו.

לסיום נאם בנו ישי שריד שבנאום מפתיע טען כי השמאל צריך להתחבר לציבורים ומגזרים שונים ולדעת לכבד ולהכיל דעות ואמונות שונות. "אבא שלי לא היה אירופאי, הוא היה בן הארץ. הוא היה נוסע באוטובוס לקנות פלאפל ומשחק עם המצילים בים שש בש. אלו היו הנאותיו".

"לפני עשרות שנים לאחר שעבר אירוע לב קשה ממנו כמעט מת, אמר לי", סיפר שריד הבן, "קשה לי לחשוב שכשאני שוכב פה נאנק מכאבים יושב חברי ירון לונדון ואוכל נקניקים ושותה יין", סיים לקול צחוקו של הקהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר