עף על עצמו

הכירו את האיש שצוחק על הפקקים מלמעלה

גבר מוכשר ויצירתי מצ'כיה מצא דרך מקורית להתגבר על הפקקים של הבוקר. הוא פשוט טס מעליהם במטוס פרטי שהוא בנה לעצמו • אנחנו גם רוצים (אל תפספסו)

מצא דרך מקורית להחלץ מהפקקים (צילום מסך מתוך: Quartz/יוטיוב)

כמה פעמים מצאתם את עצמכם בבוקר עייף ועצבני בפקק שלא נגמר מפנטזים בין קללה לקללה על מטוס פרטי שיעיף אתכם מעל שורת המכוניות האינסופית הזאת ויביא אתכם למחוז חפצכם בכמה דקות? אם יצא לכם לעבור באיילון/443/כביש רמות בין השעות 7:00-10:00 בבוקר סביר להניח שאתם יודעים על מה אנחנו מדברים.

ובכן, גבר אחד יוזמתי ומוכשר מצ'כיה גם חשב על כך, ואז פשוט החליט להגשים לעצמו את הפנטזיה הזו כשבנה במו ידיו מטוס פרטי קטן שאיתו הוא נוסע לעבודה בבוקר.

פרנטיסק הרדווה, תושב עיירה קטנה מצ'כיה מספר כי הצליח לקצר את זמן ההגעה שלו לעבודה ב-50%. זה אולי נשמע מרשים אך למעשה מדובר בחסכון פעוט של-5 דקות בלבד, כשבמקום ה'נסיעה הארוכה' ברכב שהיתה אורכת לו 12-14 דקות, באמצעות המטוס הוא מגיע למפעל בו הוא עובד ב-7 דקות בלבד.

לדבריו הוא יכול היה לקצר את זמן הנסיעה ב-2 דקות נוספות אך הוא נאלץ לבצע אירוך קטן בדרך כדי להמנע מלטוס מעל בתי מגורים ולהעיר את הישנים בשעות הבוקר המוקדמות בהן הוא יוצא לעבודה. אוקי, אז כנראה מדובר בסתם בגבר מפונק או אחד שאוהב להנות מהחיים, אך לנו בהחלט לא היה מזיק כזה מטוס.

המטוס הנחמד הזה קטן וקומפקטי וניתן להחנות אותו בחנית רכב רגילה. כשהרדווה מגיע לעבודה הוא מבצע נחיתה בשדה פתוח שנמצא מול המפעל, ואז הוא גורר בידיו את המטוס ומחנה אותה בחנית העובדים של המפעל.

טוב, אז אולי הוא חסך זמן, אבל כסף לא ממש. בניית המטוס הקטן בעל הקוקפיט הפתוח עלתה לצ'כי המעופף לא פחות מ-4000$, שזה אולי סכום פעוט ביחס למטוס אבל ביחס לכלי תחבורה של בוקר מדובר בהוצאה די מכובדת. הרדווה בנה את המטוס הנוכחי על בסיס תכניות של חברה אמריקנית שמייצרת מטוסים חד-מושביים בשם Mini-MAX, אך הוא לא עוצר בזאת.

התכנית הבאה שלו היא לבנות מטוס שיהיה העתק מושלם של דגם עתיק שנקרא Deperdussin Monocoque. עכשיו נותר לחכות לישראלי שיחליט 'לעוף על עצמו' ולהרים את הכפפה גם אצלנו.

היעד הבא: Deperdussin Monocoque (צילום מסך מתוך: Quartz/יוטיוב)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר