מאחדים כוחות

חרדים וחילונים במאבק מול הבליינים בלילות במחנה יהודה

חרדים וחילונים משתפים פעולה במאבק משותף מול ראש העיר ירושלים על חיי הלילה בשוק 'מחנה יהודה'. "ברים פועלים ללא רישיון, זה יוצר מפגע תברואתי" טוען חבר מועצה חרדי בעירייה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מחנה יהודה בלילה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שוק מחנה יהודה הפך כבר מזמן לאייקון ירושלמי מובהק. ביום הוא מתפקד כשוק סואן ורועש שמשלב דוכני ירקות ודגים עם דוכני חלווה ומאכלי גורמה, ובלילות הוא הופך לאחד ממוקדי המסיבות והברים של העיר. בעיקר בליל שישי, השוק נראה כמו מסיבה אחת גדולה, כשאלפי ירושלמים ותיירים מציפים את הברים והמסעדות הרבים שפתוחים משעות הערב ועד לפנות בוקר, כשהם גורמים לטענת השכנים החרדים ל"מפגעי צניעות חמורים" לצד מפגעי רעש ותברואה.

עופר ברקוביץ', מחזיק תיק התרבות, מתמוגג מ"הפריחה" של האזור. לדבריו, ראש העיר ניר ברקת "אינו מתערב" אך מי שסובל הם תושבי האזור, חרדים וחילונים כאחד, לצד בעלי העסקים הפועלים ביום ומוצאים עצמם נפגעים ממפגעי התברואה ומבריחת קונים בשעות הערב.

כל אלה משלבים כעת כוחות במאבקם להחזרת ה"שפיות" כלשונם למרחב הציבורי, כשלדבריהם מצב האכיפה שואף לאפס. אחד מבעלי הבסטות אומר ל"כיכר השבת" כי "כל מי שמתגורר באזור יודע לדווח כי המפגעים החמורים מטרידים ואינן מטופלים כראוי".

התושבים מפנים אצבע מאשימה לראש העיר, ניר ברקת, שנהנה מ"חיי הלילה" האלה, ולא מוכן לטפל בבעיה המפריעה לחלק מהתושבים.

הוכחה לדברים ניתן היה לראות בישיבת מועצת העיר ביום חמישי שעבר. כאשר לאור תיקון שנעשה בחוק הרעש לפני כשנתיים, כל רשות מקומית יכולה לקבוע לעצמה החרגות ולאשר אירועי לילה כפי שהיא רואה לנכון. ראש העיר ברקת ביקש להוסיף עשרה לילות בשנה בהם ניתן יהיה לקיים אירועי לילה, מלבד חג הפורים ויום העצמאות. ברקת גם ביקש להסמיך את עצמו לקבוע מתי, היכן ולמי יינתנו האישורים הללו.

אלא, שחברי מועצה מסיעות שונות ומהמנהלים הקהילתיים התנגדו והסעיף הוסר מסדר היום עד להשגת הסכמות.
"אנחנו פועלים מול העירייה לשפר את המצב הקיים", אומר לנו ד"ר אופיר לנג, יו"ר מינהל לב העיר, ומהלוחמים הגדולים נגד שינוי פני השוק. "אין איזון במרחב של השוק ממפגעי רעש ותברואה. חיי הלילה צריכים להיות מפוקחים ובצורה מווסתת, כדי שאיכות החיים של התושבים לא תיפגע. לאחרונה, המשטרה נכנסה לתמונה והכניסה את הפיקוח על השוק לתוכניות העבודה לשנת 2017".

חברי המועצה החרדים אמרו לברקת כי לא יסכימו לתת היתרים לאירועים בלילה, כל עוד אין אכיפה במחנה יהודה, כיון שהפעילות הלילית שם מפריעה מאוד, הן מבחינת צניעות וגם מבחינת רעש ותברואה.

יוחנן ויצמן, חבר מועצת העיר, אמר ל"כיכר השבת" כי "המציאות היא שאין אכיפה וזה לא במקרה. גם חברי מועצה חילונים משתפים אתנו פעולה בעניין הזה, ונקווה שראש העיר יבין כי המציאות הזו לא יכולה להימשך".

ויצמן הוסיף ואמר: "יש הרבה דעות לגבי מה שקורה שם (במחנה יהודה י"כ). זה לא משהו שמישהו יזם, אלא זה תהליך שקורה מעצמו. כל הזמן נפתחים עוד ועוד ברים. זה לא עניין חרדי או חילוני, כי זה מפריע לכולם. ישנם ברים שפועלים ללא רישיון, אין להם שירותים, וזה יוצר מפגעים תברואתיים בחצרות וגם לבעלי הבסטות שבאים בבוקר וצריכים לטפל בצחנה. גם בעלי הברים שיש להם רישיון מתלוננים ונקווה שהנושא יוסדר בקרוב". אומר ויצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר