היום הגורלי

אשם או זכאי? כעת - הכרעת הדין במשפט אלאור אזריה

בשעה זו, בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, מקריאים השופטים את פסק דינו של החייל היורה מחברון, סמל אלאור אזריה, שמואשם בהריגת מחבל פצוע בחג פורים, לפני כעשרה חודשים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בטבת תשע"ז | 04.01.17
אלאור אזריה (צילום: פלאש 90)

היום הגורלי של אלאור אזריה הגיע: משפטו של החייל היורה מחברון, שמואשם בהריגת מחבל פצוע, יגיע היום (רביעי) לרגע השיא כאשר בשעה 10:00 יוקרא פסק הדין בפרשה שמטלטלת את המדינה וצה"ל כבר כמעט שנה.

אם הרכב השופטים בראשות אלוף משנה מאיה הלר, נשיאת בית הדין הצבאי של פיקוד המרכז, הכולל את השופט סא"ל כרמל ווהבי ואת שופט הצד, קצין השדה סא"ל ירון סיטבון, יזכה את אזריה, השופטת הבכירה צפויה להודיע על כך בתחילת ההקראה. אם יורשע, ההערכות הן שהלר תקריא בהרחבה את הכרעת הדין, ולקראת סיום ההקראה תכריז שהוחלט להרשיעו בעבירת ההריגה. במצב שכזה, לאחר כחודש ייקבע גם העונש בגזר הדין, שעשוי לכלול כמה שנות מאסר בפועל.

בשל התכונה הרבה של הדיון הטעון הוחלט בצה"ל להעבירו מבית הדין הצבאי ביפו לבית הדין המיוחד בקריה. המשמעות: תומכי אזריה שיפגינו כפי שהבטיחו מראש יעשו זאת מחוץ לבסיס הגדול והמאובטח בקפידה שבמרכז תל אביב - הרחק מאולם הדיונים. הדיון צפוי להיערך תחת אבטחה כבדה שתכלול עשרות שוטרים צבאיים ואזרחים, יותר מאשר במרבית הדיונים שהיו עד כה במשפט, כאשר רק גורמים מורשים וקרובי משפחתו של החייל יורשו להיות נוכחים באולם בעת הדיון.

אירוע הירי שחולל את הסערה

אזריה עצמו שוהה גם בימים האחרונים במעצר פתוח ומשמש עובד רס"ר בבסיס נחשונים במרכז הארץ. אחת מהאפשרויות שנבחנו בימים האחרונים בפרקליטות הצבאית הייתה לדרוש מהשופטים להחזיר את אזריה למאסר בכלא הצבאי באופן מיידי במידה שיורשע, ולא לחכות לגזר הדין.

בסביבת החייל הביעו דאגה מכך שהשופטים, בעיקר ראש ההרכב הלר, הביעו חוסר סבלנות כלפי אזריה והעדים מטעמו במהלך פרשת התביעה במשפט. עורכי דינו, אילן כץ ואייל בסרגליק, אף סנטו בתובע סא"ל במיל' נדב וייסמן ובפרקליט הצבאי הראשי תא"ל שרון אפק במכתב ששיגרו שלשום לשר הביטחון אביגדור ליברמן, שם דרשו למנוע השפעות של בכירי צה"ל על ההליך המשפטי.

בצוות ההגנה של אזריה אומרים כי אם יורשע בכוונתו לערער לבית הדין הצבאי לערעורים. כמו כן, במקרה של הרשעה צפויים פוליטיקאים מהצד הימני של המפה לקרוא להקל עליו בגזר הדין. אם יזוכה עשוי הדבר לגרום למשבר אמון כלפי שרשרת הפיקוד בצה"ל שגינתה באופן חריף וחד משמעי את אזריה מאז התקרית מה שמוריד באופן גדול את סיכוייו של אזריה לזיכוי.

העונש, במקרה של הרשעה, יהיה תלוי גם בבקשה של התביעה מהשופטים. למעשה, הפרשה רחוקה מלהסתיים היום או בעוד כחודש עם מתן גזר הדין, שכן הגשת ערעור תגרור את המשפט לפחות לארבעה חודשים נוספים, לא כל שכן אם יוגש בהמשך ערעור נוסף ואחרון - לבית המשפט העליון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר