17 שעות ו-40 דקות

מטוסו של אדלסון שבר את השיא של נתב"ג

מטוס האיירבאס של המיליארדר היהודי, בעליו של 'ישראל היום', יצא אתמול מנמל התעופה בן גוריון למסלול הארוך ביותר מאז ומעולם - טיסה ישירה להונולולו בהוואי (חדשות תחבורה)

דגם המטוס של אדלסון (צילום: שאטרסטוק)

לא סתם הונולולו היא מילה נרדפת למקום רחוק במיוחד. 17 שעות ו-40 דקות - זה היה, לפי ההערכות, משך טיסתו של איש העסקים והמיליארדר היהודי-אמריקאי שלדון אדלסון, שהמריא אתמול (שני) במטוסו הפרטי מנמל התעופה בן גוריון להונולולו שבהוואי.

אדלסון טס במטוסו הפרטי מדגם AIRBUS A340, מטוס המאפשר טווחי טיסה ארוכים מאד, במיוחד כאשר המטוס ריק מנוסעים וממטען ומשמש כמטוס פרטי.

הדגם מתאים לטיסות ארוכות טווח, ויכול לטוס יותר מ-15 אלף ק"מ ברצף. הוא מיועד בדגמיו המתקדמים לשאת כ-380 נוסעים, והוא משמש את קו התעופה הסדיר הארוך בעולם - בין סינגפור לניוארק.

לפי הערכות שונות, המטוס של שלדון הותאם במיוחד לצרכיו בעלויות של מיליוני דולרים, והוא כולל בתוכו תאי שינה עם מיטות זוגיות, קומה תחתונה בה נמצאים תאי שירותים מרווחים, ומקלחות לשימוש הנוסעים. כל המושבים הקיימים במטוס הם מושבים ברמת מחלקה ראשונה, עם אבזור מתקדם במיוחד.

המטוס של אדלסון, שביצע את הטיסה הארוכה ביותר שיצאה אי פעם מנתב"ג, לא עצר לתדלק במשך כל מסלול הטיסה.

טיסה ממושכת מסוג זה מחייבת הימצאו על המטוס של יותר מצוות אוויר אחד, כך שמלבד אדלסון ואנשיו התלוו לטיסה לפחות עוד שלושה טייסים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר