פרשת החייל היורה

יחימוביץ' ודרעי: לשקול חנינה לאלאור אזריה

ח"כ שלי יחימוביץ' ויו"ר ש"ס אריה דרעי קוראים בצהריים לשקול הענקת חנינה לחייל היורה אלאור אזריה שהורשע בבית הדין הצבאי בהריגת המחבל המנוטרל (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי ויחימוביץ' (צילום: יונתן זינדל ומרים אלסטר - פלאש 90)

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) ויו"ר ש"ס אריה דרעי קוראים בצהריים (רביעי) לשקול חנינה לחייל היורה אלאור אזריה שהורשע בבית הדין הצבאי בהריגת המחבל בחג הפורים האחרון בעיר חברון.

יחימוביץ' מצטרפת למנהיגי ימין שקראו להעניק חנינה כדוגמת יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט והשרה מירי רגב.

אריה דרעי כתב בעמוד הטוויטר שלו: "בית המשפט הצבאי עשה את עבודתו, אני מכבד את הכרעת הדין. מכאן ואילך הדרך הנכונה היא חנינה. ניהול המשפט והסבל שעברו החייל ומשפחתו מצדיקים מתן חנינה".

יחימוביץ' הצטרפה לקריאות להעניק חנינה לחייל היורה: "מי שמשתלחים כעת בבית המשפט פוגעים בליבת הממלכתיות הישראלית. מעשהו של אזריה היה חמור ביותר, וצמרת הפיקוד של צה"ל נהגה כראוי כאשר חידדה באופן צלול את הנורמות הערכיות והצה"ליות. ואולם בתום הליכי המשפט יהיה נכון לשקול חנינה לאזריה, כפי שקיבלו אנשי השב"כ בפרשת קו 300.

"כתפיו צרות מכדי לשאת עליהן את כל השסע המעמיק בחברה הישראלית. בית המשפט הוא שטח סטרילי שבו מדברות הראיות, אך החברה הישראלית היא זירה גועשת ונפיצה, ויש לעשות מאמצים כבירים למתנה, בוודאי כשהדבר משפיע ישירות על חוסנו של צה"ל".

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר לאחר ההכרעה כי "גם אלו שאוהבים יותר את פסק הדין וגם כמוני שאוהבים הרבה פחות את פסק הדין, אנחנו כולנו מחויבים לכבד את ההכרעה המשפטית, כולנו מחויבים לשמור גם על איפוק.

"מה שחשוב למרות פסק הדין הקשה - מערכת הביטחון תסייע לחייל ומשפחתו בכל מה שאפשר לבוא לקראתו, ולסייע ולהקל".

שרת התרבות מירי רגב אמרה היום כי "אני מתכוונת לפעול למתן חנינה לחייל אלאור אזריה. כך לא מתנהגים לחייל של כולנו. זה משפט שלא היה צריך להתחיל. אירוע לחימה בו נהרג מחבל על ידי חייל צה"ל, לא צריך להגיע למישור הפלילי. אם אלאור עזריה עבר על הנהלים, הוא היה צריך להיקרא לדין משמעתי אצל מפקד החטיבה".

שר החינוך נפתלי בנט קרא גם הוא להעניק "חנינה מיידית לאלאור אזריה. עכשיו. היום חייל שהרג מחבל בן-מוות שניסה לשחוט חייל, הושם באזיקים והורשע כאחרון העבריינים."

בנט עקץ את ליברמן שהיה מגדולי תומכי של אלאור עזריה: "אני מצפה משר הביטחון שיהיה נאמן לאינספור הבטחותיו ויביא לחנינה מיידית לאלאור אזריה בלא שיישב יום אחד בכלא".

ח"כ אחמד טיבי מסר בתגובה כי "'עוול' נעשה לאלאור אזריה. איתו היו צריכים להיות מורשעים עשרות חיילים ומפקדים שהרגו פלסטינים לשווא. 50 שנות כיבוש מסתכמות בהרבה מעבר לאחד אזריה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר