החרדים בעיריית ירושלים יוצאים למאבק על הדיור

חברי סיעות יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים יוצאים למאבק למתן פתרונות דיור לציבור החרדי בעיר ודורשים פגישה עם דחופה עם הנציגים החרדים בכנסת (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90)

12 חברי סיעות ש"ס ויהדות התורה בעירית ירושלים, יוצאים למאבק על הדיור החרדי בירושלים. הם פנו היום (רביעי) במכתב אל ראשי המפלגות החרדיות בכנסת, וחברי הכנסת מסיעות אלה, בבקשה לקיים "פגישה דחופה משותפת לחברי הסיעות החרדיות בכנסת ובעירית ירושלים בנושא מצוקת הדיור בירושלים".

במכתב נאמר: "הציבור החרדי בירושלים סובל ממצוקת דיור חריפה ביותר. זוגות צעירים רבים נאלצים להתגורר במחסנים, חניות, יחידות דיור, והרשויות השונות כלל אינן מקדמות תוכניות בניה בכמות הנדרשת לציבור החרדי. לעומת זאת, הרשויות השונות מקדמות תכניות גג, וכן תכניות נוספות לבינוי עשרות אלפי יחידות דיור לציבור הכללי.

"אנו חברי סיעות יהדות התורה וש"ס בעירית ירושלים, מבקשים לקיים בדחיפות פגישה עם השרים, סגני השרים וחברי סיעות יהדות התורה וש"ס בכנסת, כדי לשלב כוחות ולהחליט על פעולות לקידום פתרונות דיור לציבור החרדי בירושלים, ולמניעת אפלייתו והדרתו מתוכניות המקודמות על ידי הרשויות השונות. אנו מבקשים שפגישה זו תתקיים במועד מוקדם ככל האפשר".

כזכור, לפני כשבועיים קיימו חברי סיעות ש"ס ויהדות התורה בעירית ירושלים ישיבה משותפת בנושא מצוקת הדיור, אחת ההחלטות היתה לקיים ישיבה משותפת של נציגי הסיעות הללו בעיריה עם נציגי הסיעות הללו בכנסת.

הבקשה לפגישה

הישיבה נדרשת בדחיפות, בשל הפרסומים על קידומן של תוכניות גג לבניית 15 אלף יחידות דיור בירושלים, כאשר הציבור החרדי אינו חלק משמעותי מתוכנית זו, וכן תוכניות רבות נוספות המקודמות בימים אלו לבניית אלפי יחידות דיור, כולל תוכניות פינוי בינוי, אך הציבור החרדי לא נכלל בתוכניות הללו.

יצויין, כי בשכונות בר אילן ושמואל הנביא ביקשו בעיריה ובמשרד השיכון גם כן לקדם תוכניות פינוי -בינוי, אך באופן שאינו מתאים לציבור החרדי המתגורר במקום. עקב זאת התנגדה הנציגות החרדית לקידום פינוי – בינוי באזורים אלה, ודרשה קרקעות משלימות באתרים אחרים, שיאפשרו בניה נמוכה במקום באופן המתאים לדיירי האזור ולאופיו של הציבור החרדי. ואולם בימים אלה הודיע מנהלת אגף התחדשות עירונית במשרד השיכון, כי הם החליטו לסגור את כל התוכניות הנוגעות לבר אילן ושמואל הנביא.

גורם חרדי בעירית ירושלים אמר, כי הקיפוח של הציבור החרדי בירושלים בכל נושא הדיור הוא משווע וזועק מעלה, ואנו מקווים שבאמצעות הפגישה עם ראשי המפלגות החרדיות בכנסת נצליח להציף את הנושא ולהביא את כל הגורמים הממשלתיים והעירוניים לקחת בחשבון את צרכי הציבור החרדי בירושלים, שזה אלפים רבים של יחידות דיור. כן ציינו כי במקום כמו מורדות רמות, שמתאים לצרכי הציבור החרדי, דווקא שם העיריה מתנגדת ופנתה לבית משפט בבקשה שלא לאשר בניה במקום, למרות שוועדת התכנון העליונה אישרה את הבניה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר