המצור בירושלים

יעקב אשר לשר כץ: מדוע לא מתקדם פתרון לפקקים בכביש רמות

חבר הכנסת יעקב אשר הגיש היום שאילתה בכנסת לשר התחבורה בו ביקש הסברים מדוע משרדו אינו מקדם פתרון עבור תושבי רמות הסובלים מההמצור על ירושלים (חדשות)

(צילום: יונתן זינדל פלאש90)

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) העלה היום במליאת הכנסת את סוגיית המצור על שכונת רמות בירושלים זאת לאחר שח"כ אשר הגיש יחד עם ח"כ מלכיאלי (ש"ס) שאילתה בעניין הפקקים מידי בוקר בשכונת רמות. ח"כ אשר ציין בפני שר התחבורה ישראל כ"ץ כי הגיש שאילתא אך דבר לא התקדם.

השר כ"ץ הבהיר בדיון כי לדעתו יש להקים בכביש נתיב תחבורה ציבורית ובכך לטענתו יפתרו בעיות הפקקים.

ח"כ אשר השיב לכ"ץ ואמר: "אני רוצה לומר לך, שזה נכון שהמשרד הגיש את התכנון, אבל למיטב ידיעתי, יש התנגדות של האוצר לעניין הזה. יש התנגדות בגלל שהם אומרים שאמורים לעשות שם גם את העבודות של הרכבת הקלה ואז לא יעשו את העבודה פעמיים, והעלות הכספית יכולה להיות גבוהה, והדבר הזה נמנע.

אשר הוסיף ואמר "אנחנו לא יודעים כמה זמן ייקח לרכבת הקלה לעשות את זה, וגם התייחסת לזה בדבריך, שמטבע הדברים לוקח תקופה לא מועטה להכין ולעשות את הנת"צ הזה עבור הרכבת".

השר כ"ץ השיב לח"כ אשר ואמר :"הלוואי שהיו עושים כאן את מה שעשית בבני ברק כשהיית ראש עיר מצטיין, כבר לא היו כאן בעיות. בנית מגדלים וצמצמת פקקים. אז ירושלים, ברוך ה', היא עיר גדולה ועמדתי הייתה ונשארה – ואני אביא אותה עוד פעם לידי ביטוי – שצריך עכשיו לעשות שם נת"ץ להקל על התחבורה הציבורית, וגם לקדם את הרכבת".

כ"ץ הוסיף ואמר "מטבע הדברים, לסלול מסילה של רכבת קלה לוקח זמן רב ולמרות שזה מתוקצב, גם בירושלים, וזה מקודם כרגע תכנונית. אתה אומר שפקידי האוצר מתנגדים – אשתדל לנצח אותם גם כאן. איפה שניצחתי אותם, אז יש פרויקטים במדינת ישראל. אני עוד פעם אביא את עמדתי לידי ביטוי: אני חושב שזו המדיניות, אני מקווה שגם העירייה תומכת בזה – קודם כול למצוא פתרון ולהוסיף דברים",דברי השר כ"ץ.

נציין כי לפני כחודשיים העלה כיכר השבת את בעיית הפקקים מידי בוקר בכביש רמות ליוצאים מהשכונה אל כיוון מרכז העיר, אזרחים המתגוררים בשכונה מציינים כי הנסיעה בכביש מידי בוקר עשויה להגיע לפעמים לשעה וחצי של עמידה בפקק תנועה נצחי.

בעקבות העלאת המודעות לנושא התכנסו חברי עיריית ירושלים בכביש רמות ודנו בפתרונות לבעייה. בשבועות האחרונות הוצב בכביש מידי בוקר רכב גרר המפנה כלי רכב שנתקעו בכביש ויוצרים עומסים נוספים ובכך העומס הוקל במעט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר