לאחר ההרשעה

יעלון: "פוליטיקאים השתמשו באזריה לצרכי מנדטים"

היועהמ"ש אביחי מנדלבליט מוקיע את הטענות נגד מערכת המשפט הצבאית. בוגי יעלון אומר כי זה יום קשה ותוקף את הפוליטיקאים ש"השתמשו באזריה לצרכי מנדטים" (אקטואליה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הפגנה למען אלאור עזריה (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

הכרעת הדין במשפטו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה והרשעתו בבית הדין הצבאי גררה תגובות חריפות נגד מערכת המשפט הצבאית.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט פרסם הערב (רביעי) הודעה נגד ההתנגדות להרשעה ואמר כי "ביממה האחרונה הושמעו למרבה הצער התבטאויות שונות ביחס למערכת אכיפת החוק בישראל – הן ביחס להכרעת בית הדין הצבאי בעניינו של החייל אלאור אזריה, והן ביחס לאגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל".

היועץ המשפטי לממשלה מנדלביט מבהיר כי "מערכת אכיפת החוק במדינת ישראל, ובכללה מערכת המשפט הצבאית, ממלאות את תפקידן באופן עצמאי, ללא מורא וללא משוא פנים, ומתוך שיקולים משפטיים ענייניים ומקצועיים בלבד. כיבוד שלטון החוק המדינה וההכרעות השיפוטיות הוא אבן יסוד בדמוקרטיה הישראלית".

"באשר לטענות לפיהן גורמי אכיפת החוק פועלים כביכול מתוך שיקולים זרים, הן טענות חסרות יסוד, חסרות אחריות ויש להוקיען בכל תוקף", לשון הודעת היועץ המשפטי לממשלה.

שר הביטחון לשעבר, משה יעלון, תקף אף הוא את המתנגדים להרשעתו של אזריה ופרסם הודעה מוקלטת בעמוד הפייסבוק שלו בה אמר: "זהו יום קשה לכולנו, למשפחת אזריה, לאזרחי ישראל וגם לי, זה כבר מזמן לא עניין של ימין ושמאל. זו מלחמה על מי שאנחנו".

יעלון הוסיף ואמר כי "צה"ל ומשפחת אזריה נפגעו פגיעה חמורה על ידי פוליטיקאים", שלדבריו השתמשו בו "לצרכי מנדטים וכי הוא "מתבייש בהם".

באשר לקריאות הפוליטיקאים להורות על חנינה לאזריה אמר הנשיא ראובן ריבלין כי "על פי הנוהל המקובל ביחס לכל בקשות החנינה לגבי נדון כזה או אחר, בקשת חנינה מטופלת כאשר היא מוגשת על ידי הנדון בעצמו, בא כוחו או קרוב משפחתו מדרגה ראשונה, לאחר מתן פסק דין חלוט.

"לאור האמור, גם בעניינו של החייל אלאור אזריה, בהינתן מצב בו תוגש בקשת חנינה, היא תידון על ידי הנשיא על פי הנוהל המקובל לאחר קבלת המלצת כל הגורמים הרלוונטיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר