נקמה או ייעול?

וול סטריט זו'רנל: טראמפ יארגן מחדש את המודיעין

העיתון האמריקאי הנחשב מדווח שאנשיו של טראמפ החלו בודקים את האפשרויות לשינויים משמעותיים בסוכנויות המודיעין שלטענתו פועלים בצורה פוליטית (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

האם המודיעין האמריקאי ישלם את המחיר על עמדותיו בנוגע לטראמפ? נראה שהנשיא הנבחר כבר החל לפעול בנושא צמצום כוחות המודיעין האמריקאי במהלך אותו הוא מגדיר כייעול.

ה"וול סטריט זו'רנל" מדווח כי טראמפ, מבקר חריף של קהיליית המודיעין של ארה״ב, יחד עם יועציו הבכירים מתכנן ארגון מחדש וצמצום של סוכנות הריגול הראשית, DNI (משרד המנהל של המודיעין הלאומי), אותה הוא רואה כגוף מנופח ופוליטי, כדברי אנשיו. DNI הוקם ב-2004, כגוף המפקח והמתאם בין כל 17 גופי המודיעין של ארה״ב.

התכנון מגיע אחרי סדרה של מתקפות מצד טראמפ ברשתות החברתיות במשך חודשים וימים אחרונים, הלועג להערכות של גופי המודיעין שרוסיה גנבה מיילים מהמפלגה הדמוקרטית והעבירה אותם לוויקיליקס, וכך עזרה לטראמפ להבחר.

אחד המקורבים לטראמפ גם ציין שהוא מתכנן אירגון מחדש של ה-CIA, ובכוונתו לצמצם את המטה הראשי בווירג׳יניה ולהקצות יותר אנשים לפעילות בשטח ברחבי העולם. CIA סרבו להגיב.

״אנשי טראמפ סבורים שעולם המודיעין הפך לפוליטי לחלוטין, וחייב להצטמצם. צריכים להתמקד בארגון מחדש של הסוכנויות ובדרך בה הן מתקשרות ביניהן״, אומר מקורבו.

טראמפ זכה לביקורת גם מחברי הקונגרס משתי המפלגות וגם מאנשי המודיעין והחוק על כך ששיבח את פוטין וביקר את סוכנויות הביון האמריקאיות, וכעת גם אימץ את עמדתו של ג׳וליאן אסאנג׳, המדליף של 'וויקליקס' אותו מתעבים אנשי הממשל האמריקאי.

לדברי העיתון, טראמפ רואה בהאשמות של רוסיה במעורבות בבחירות בארה״ב, ניסיון לפגוע בלגיטימיות שלו כנשיא. כמו כן, הוא לא פעם הביע סקפטיות לגבי התפקוד של ה-CIA ועד כמה הערכות המודיעיניות של הסוכנות היו מדויקות במהלך השנים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר