חשד להסתה

הביעו ביקורת חריפה בפייסבוק נגד שופטי אלאור אזריה ונעצרו

תושב ירושלים שהביע ביקורת - הגובלת בהסתה לאלימות, בפייסבוק כנגד השופטים של אלאור אזריה נעצר. מאוחר יותר נעצרה תושבת קריית גת בעקבות פוסט דומה (משטרה בארץ)

מפגינים אתמול מול בית המשפט (צילום: פלאש 90)

המשטרה עצרה הלילה (חמישי) תושב ירושלים בן 54 בחשד להסתה לאלימות בעקבות פוסט שהפיץ בפייסבוק שבו "הביע ביקורת קיצונית על החלטת השופטים בגין הרשעתו של החייל אלאור אזריה", על פי הודעת משטרת מחוז ירושלים.

בהודעת המשטרה נאמר כי "משטרת ישראל מנטרת באופן תדיר פעילות רשתית החורגת מגבול הבעת דעה לגיטימית וחשודה כהסתה".

החשוד נעצר לאחר שהמשטרה קיבלה את אישור פרקליטות המדינה לחקור את הפוסט. "משטרת ישראל לא תאפשר כל הסתה לאלימות נגד מוסדות שלטון ומשפט ותנקוט יד קשה נגד כל פרסום שהוא בגדר הסתה ועלול להוביל לפגיעה ממשית באנשי ציבור", לשון ההודעה.

מאוחר יותר נעצרה גם תושבת קריית גת בת 22 בעקבות פרסום פוסט על הכרעת הדין במשפטו של החייל אלאור עזריה. בעקבות הפרסום עוכבה החשודה לחקירה בתחנת המשטרה שם מסרה גרסתה, ובסיום חקירתה שוחררה בתנאים מגבילים ביניהם איסור הבעת עמדה ברשת החברתית למשך 30 ימים ואיסור יצירת כל קשר עם נשוא הפוסט בגינו נחקרה.

בעקבות הרשעת אזריה בבית הדין הצבאי הוצפו אתמול הרשתות החברתיות בנאצות, גידופים ובהסתה ברורה נגד השופטת אל"מ מאיה הלר. בעקבות הפסיקה וההסתה, הוחלט בצה"ל להציב אבטחה על השופטים - אל"מ הלר, אל"מ כרמל ווהבי וסא"ל ירון סיטבון, וכן על התובע סא"ל במיל' נדב וייסמן.

גולשים ברשתות החברתיות טענו כי הלר היא אחותה של פעילת השמאל טלי פחימה, שהורשעה במסירת ידיעה לאויב ומגע עם סוכן זר וריצתה מאסר של שנתיים. "בושה למדינת ישראל לתת לעוכרת ישראל לשפוט חייל, או לשפוט במדינת ישראל בכלל", נכתב באחד הפוסטים.

השופטת מאיה הלר שהקריאה את פסק הדין במשך שעתיים וחצי ארוכות ומייגעות ספגה את רוב הגידופים, הקללות וה"איחולים" שהוענקו לה על ידי גולשים זועמים רבים.

במקביל, ברשת גם נפוצו קריאות של חיילים למרד. בתמונה אחת, לצד מערום נשקים, נכתב: "אלאור נכנס לכלא - כולנו נכנסים לכלא". בתמונה אחרת הקיזו החיילים דם על הקרקע באמצעות מחטי אינפוזיה עם הכיתוב "שופכים את דמנו מבפנים".

גם במהלך ההפגנה למען אלאור אזריה מחוץ לקריה בתל אביב, השמיעו כמה מהמפגינים קריאות הסתה נגד הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט. "גדי גדי תיזהר, רבין מחפש חבר".

על פי הכרעת הדיון במשפט נקבע כי עדותו של אזריה הייתה סותרת ולא אמינה."הראנו שעדותו של הנאשם סותרת ראיות אובייקטיביות. הסרטונים, חריגות הלבוש, תנאי מזג האוויר, התנהגות שאר הנוכחים. בנוסף, הראנו שעדותו לא עולה בקנה אחד עם הוראות הפתיחה באש ולא עומדת את הערכתם המקצועית של מפקדיו להצדקת הירי. סברנו כי יש לדחות את גרסת הנאשם במצ"ח ובבית הדין ואין מקום לקבל את גרסתו לגבי סיבת הירי. אנו קובעים אפוא, בהסתמך על אמירות הנאשם, שהסיבה לא הייתה נעוצה בסכנה אלא בסיבות שניפק לאחר הירי".

השופטת הלר ציינה עוד כי "בעקבות מעשיו של הנאשם יכולה להיות פגיעה באנושיותו ומוסריותו של הצבא, ולכן יש חשיבות לפתוח בחקירה. ההגנה לא הציגה ראיות על דברים שיכלו להשפיע על החלטת הפצ"ר (פרקליט צבאי ראשי). ההוראה להגשת כתב אישום – גם ביחס לטענה זו ההגנה לא הציגה בדל ראיה. אין מתחייבת מסקנה שהפצ"ר הושפע מאמירות שר הביטחון והרמטכ"ל. התביעה הבהירה שהנאשם הועמד לדין בעקבות הצטברות ראיות. בית הדין לא מחליף את שיקול דעת הפצ"ר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר