פסק הלכה דרמטי

הראשון לציון: חיילים יכולים להתפלל בשידור חי באינטרנט

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף פוסק כי בדיעבד, חיילים, חולים ואנוסים - יכולים לצפות בתפילה בשידור חי באינטרנט, לענות אמן וקדושה וייחשב הדבר כ"תפילה בציבור" • פרסום ראשון (יהדות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מתוך אתר 'איילת השחר' )

פסק הלכה: הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף פוסק כי חיילי צה"ל חולים שאנוסים מלהגיע לבית הכנסת ואין להם אפשרות להתפלל במניין, יכולים להתפלל בבית או בבסיס - באמצעות שידור חי דרך האינטרנט עם מניין מתפללים, לענות אמן וקדושה, ונחשב הדבר כאילו התפללו במניין לכל דבר. הרב הדגיש כי הפסק הוא רק בדיעבד ורק לאנוסים.

בפסק הלכה מצולם אומר הרב הראשי לישראל: "אנשים שהם אנוסים, לא יכולים לבוא לבית הכנסת, או שהם מרותקים למטה, כיסא גלגלים, כל מיני סיבות. הם רוצים לראות את התפילה במחשב, שידור ישיר מבית הכנסת".

הראשל"צ פוסק: "בשעה שהם מתפללים - יתפלל אתם יחד מילה במילה, אומרים את העמידה - יעשה אתם את העמידה בלחש, זה נקרא תפילה בציבור".

הגר"י יוסף מדגיש כי הפסק הוא "בדיעבד, במקום אונס. לכתחילה אדם צריך לבוא לבית הכנסת להתפלל. כשאדם אנוס, אדם לא מרגיש טוב, או חיילים, כל מיני סיבות כאלו: יכולים להסתכל במחשב וישמעו את ספר התורה".

הרב הראשי הוסיף שאותם חיילים וחולים יכולים גם לענות אמן וקדושה: "עונים אמן אחרי ברכת התורה, אחרי הקדיש, עונים 'קדושה' יחד עם הציבור, למרות שהוא בבית שלו לבד, ואין דברים שבקדושה אלא בעשרה, יש שם עשרה שאומרים והוא מצטרף אליהם", (בשידור חי - י"כ).

בסיום דבריו הוסיף הרב כי אותם אנוסים: "לפי ההלכה זה נקרא תפילה בציבור, במקום צורך, ואפשר לסמוך על זה לכתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר