כ-7 שנים לאחר ההיעלמות

מסעיר את הרשת: האם זה הרב חיים שמחה אמזל שנעלם?

תמונות "סלפי" של רב חרדי, לבוש בשטריימל ובבקיטשע של אדמו"רים - שהופצו ברשת - מחוללות סערה, לאחר שזוהה כי מדובר ברב חיים שמחה אמזל - שנעלם מישראל לפני כשבע שנים (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)

תעלומה: בימים האחרונים נפוצו ברשתות החברתיות תמונות של רב חרדי שנראה כמי שתיעד את עצמו כשהוא לבוש בבגדי שבת, בשטריימל ובבקיטשע של אדמו"רים כאשר נכתב כי הלה מתגורר בסינגפור וחי חיים כחרדי לדבר השם ואף מחזק את סביבתו - גויים ויהודים כאחד, ברוחניות.

גולשים שנחשפו לתמונות ה"סלפי" זיהו בהם את הרב חיים שמחה אמזל שהיה נחשב לתלמיד חכם בעל שיעור קומה לצד היותו איש עסקים ממולח ומחשובי חסידי סערט ויז'ניץ ושנעלם מהארץ לפני כשבע שנים ומאז אבדו עקבותיו.

בבדיקה שערך "כיכר השבת" עם מספר אנשים שהכירו את הרב אמזל, כולם ללא יוצא מן הכלל זיהו כי אכן אלו תמונותיו, והתדהמה סביב היעלמותו ומקור התמונות רק התעצמה. יודגש כי לא ברור מתי צולמו התמונות והיכן, והאם הוא אכן מתגורר בסינגפור, כאשר עדויות שונות מלמדות כי שהה בעבר בסין וביפן, אך כאמור הן מצליחות לעורר סערה בקרב מכריו ומגבירות את התעלומה סביב ההיעלמות.

יצוין כי התמונות התקבלו גם במייל האדום של "כיכר השבת", שם טען השולח, שהציג עצמו כאיש עסקים, כי בעת שטס מיפן לסין, ניגש אליו גוי סיני שהראה לו את התמונות וביקש ממנו לברר את זהות האדם - שנראה מאותו דת שלו.

הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)

"נדהמתי לראות שזה לא אחר מהרב אמזל מתל ציון שהיה חתן של הרב ארנסטר ממאור חיים, שנעלם לפני 8 שנים ואף אחד לא ראה אותו מאז", הוא כותב.

אותו איש עסקים שמציג עצמו בשם שלומי, מספר במייל ששלח כי "אותו גוי סיפר לי שלא היו לו ילדים הרבה שנים והוא גר בסינגפור והרב אמזל בא לגור לידם לכמה חודשים לפני כשנתיים, והוא הבין שהוא איש קדוש, וביקש ממנו שיברך אותו שיהיה לו ילד, והוא אמר לו שאם כל בוקר הוא ואשתו יגידו כשהם קמים מהשינה תודה לה' שהוא יוצר ומנהיג את העולם וכך הם יחנכו את הילד, אז יהיה להם בן, ואכן נולד להם ילד והם רוצים להודות לו".

הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)

אמזל נולד בירושלים למשפחה הונגרית-ליטאית. למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, והיה ידוע כמתמיד וגאון, שם גם התקרב לחסידות סערט ויז'ניץ, כשהגיע לפרקו נישא לבת הרה"צ זאב ארנסטר, ומאז התחיל להתנהג ולהתלבש כבנש"ק לכל דבר.

כ"ק האדמו"ר מסערט ויז'ניץ בעל החכמת אליעזר זצ"ל חיבב אותו ואהבו כנכדו. אמזל הפך עד מהרה לרוח החייה בחסידות והיה נחשב למי שתורה וגדולה סמוכים על שולחנו.

מחד היה לומד בהסתגרות במשך שעות ארוכות ומתפלל כעבד המתחטא לפני קונו ומאידך עסק במסחר וההצלחה האירה לו פנים כשהוא תורם רבות לחסידות וליוזמות צדקה וחסד.

בהמשך הקים ויזם את שכונת תל ציון בירושלים ושמו הלך לפניו כאדם נכבד בעמיו.

הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)

לפני כ-7 שנים הסתבך כלכלית ונמלט מהארץ. השמועות אמרו כי הוריד את מלבושיו החסידיים, זנח הכל ונעלם למדינה מסתורית.

רבנים ועסקנים חיפשו וניסו לאתר אותו על מנת שיעניק גט לאשתו, אך מאמציהם כשלו. רק כעבור מספר שנים העניק גט לרעייתו דרך שליח בבית הדין של הגר"נ קרליץ בבני ברק, אולם עדיין רב היה המסתורין על הגלוי.

לפני כחודש התארסה גרושתו עם הרב אליעזר שלומוביץ מחשובי תלמידי החכמים המכהן כמגיד שיעור בישיבת ויז'ניץ בב"ב.

כעת משום מה מופצות התמונות כשהשאלה למי יש אינטרס בכך והאם אכן הרב אמזל ממשיך לשמור על חזותו היהודית תורנית חסידית גם במקום מושבו כעת.

הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)
הרב אמזל? התמונות שהופצו ברשת (צילום: המייל האדום)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר